Ik wil OOffice Base gebruiken maar krijg volgende foutmelding:
" OpenOffice.org vereist Java Runtime Environment. De geselecteerde JRE is defect. Kies of selecteer een andere versie via Extra - Opties - OpenOffice.org - Java "
Via de aangegeven weg vind ik geen Java JRE. Na opnieuw Java Runtime Environment te hebben gedownload en geïnstalleerd > echter geen verandering.
Hoe krijg ik dit goed?
Mvg
Tisty
Edit:
Heb intussen volgend draadje gevonden en opgevolgd echter geen succes.
http://forum.openoffice.org/nl/forum/vi ... f=2&t=1561
De oudere Java JRE versie 6 heb ik wel niet gedownload. Ik vind nergens de mogelijkheid daartoe.
[Opgelost] OpenOffice vindt JRE niet
[Opgelost] OpenOffice vindt JRE niet
Laatst gewijzigd door Johan op do mei 30, 2013 7:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Toevoegen [Opgelost]
Reden: Toevoegen [Opgelost]
OpenOffice 3.0.0 op Vista
Re: OpenOffice vindt JRE niet
Ik denk dat u de juiste discussie hebt gevonden. De link in de laatste melding verwijst naar Java 1.6.45 download. Ik kan die pagina gewoon zien en op de link klikken en dan java 1.6 downloaden (windows 32bit). Ik gebruik FireFox als browser.
Kunt u wat specifieker zijn mbt uw probleem?W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Re: OpenOffice vindt JRE niet
Eremmel,
Dank voor uw reactie. Ik heb intussen de oplossing. Het probleem was dus dat bij het openen van OpenOffice Base ik een foutmelding kreeg dat Java Runtime Environment (JRE) defect was en ik een andere moest selecteren. Dat selecteren lukte niet omdat er geen JRE 's werden aangeboden.
Na enkele Tips, die ik kreeg, heb ik een recentere versie van OpenOffice geïnstalleerd en toen werd wel de mogelijkheid geboden een JRE te selecteren.
Het werkt nu.
Nogmaals dank voor uw reactie.
Mvg
Dank voor uw reactie. Ik heb intussen de oplossing. Het probleem was dus dat bij het openen van OpenOffice Base ik een foutmelding kreeg dat Java Runtime Environment (JRE) defect was en ik een andere moest selecteren. Dat selecteren lukte niet omdat er geen JRE 's werden aangeboden.
Na enkele Tips, die ik kreeg, heb ik een recentere versie van OpenOffice geïnstalleerd en toen werd wel de mogelijkheid geboden een JRE te selecteren.
Het werkt nu.
Nogmaals dank voor uw reactie.
Mvg
OpenOffice 3.0.0 op Vista