Vanzelf (automatisch) opstarten geeft foutmelding

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
Danilo

Vanzelf (automatisch) opstarten geeft foutmelding

Bericht door Danilo »

Sinds kort kan ik OO niet meer opstarten. Er volgt een melding dat er ergens iets niet helemaal goed staat in BASIC , maar als ik klik op ok start O na nogmaals diezelfde melding gewoon door. Er valt dus mee te leven, maar ik wil graag weten wat ik veranderd heb zodat ie niet meer werkt zoals eerst. Iemand enig idee? Ik heb vanzelfsprekend al gekontroleerd of er een virus zit en dat schijnt dus niet het geval.
Nou ja, noem me nieuwsgierig. :ugeek: :ugeek:
Open Office 4.1.0 onder Windows XP pro
eremmel

Re: Vanzelf (automatisch) opstarten geeft foutmelding

Bericht door eremmel »

Het probleem met ervaren gebruikers is, is dat ze bijna nooit problemen hebben (dat is natuurlijk niet eerlijk). Dus het is lastig om aan de hand van een vage beschrijving te begrijpen wat het probleem zou kunnen zijn. Geef daarom zo nauwkeurig mogelijk weer wat het probleem is: type de fout melding over en als er een soort 'meer details' knop aanwezig is bekijk ook niet informatie en geeft die door; u kunt ook een screen-shot maken en toevoegen aan uw reactie.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Danilo

Bericht door Danilo »

eremmel schreef:Het probleem met ervaren gebruikers is, is dat ze bijna nooit problemen hebben (dat is natuurlijk niet eerlijk). Dus het is lastig om aan de hand van een vage beschrijving te begrijpen wat het probleem zou kunnen zijn. Geef daarom zo nauwkeurig mogelijk weer wat het probleem is: type de fout melding over en als er een soort 'meer details' knop aanwezig is bekijk ook niet informatie en geeft die door; u kunt ook een screen-shot maken en toevoegen aan uw reactie.
Tja vorige keer lukte het invoegen van zo'n screen-shot niet dus hierbij een nieuwe poging.

Nou maar kijken of het je minder vaag voorkomt. Overigens staat in het footertje dat ik versie 3.4.0 zou gebruiken, maar zelf vindt OO dat ie alweer versie 3.4.1 is.
Laatst gewijzigd door Danilo op do feb 28, 2013 10:54 am, 2 keer totaal gewijzigd.
RPG

Bericht door RPG »

Hallo
Danilo schreef:Nou ja, noem me nieuwsgierig
Als je wat wilt leren begin met het leren geven van voldoende informatie. Tot dusver is het onvoldoende.

Je beschrijft alleen iets over het gevolg en nog niets over een mogelijk oorzaak.

Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Als je pas bent begonnen met macro begin dan de help file over macros en programmeren te lezen. Onder gidsen of zoiets staan een compleet voorbeeld voor dialogen.

Romke
Danilo

Bericht door Danilo »

Beste Romke,
leuk dat je reageert, maar levert jouw reactie een positieve bijdrage?

Heb je bijvoorbeeld gelezen wat de vraag was en zo ja begreep je ook wat er staat?

Want waar heb ik het over macro's en volgens mij beschreef ik wat me overkomt bij het opstarten. Hierdoor betreft de vraag uitsluitend waar ik zou kunnen zoeken naar een oplossing. Maar ja.
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Nu weten we zeker dat je met een macro werkt en nu graag nog vertellen wat de macro is en hoe je hem opstart en waar de macro is opgeslagen

Romke
Danilo

Bericht door Danilo »

Ik heb voor zover ik weet geen macro's in gebruik. Ik heb ze sowieso nooit zelf gemaakt omdat ik een rechttoe rechtaan gebruiker ben.
Heb in de WP tijd namelijk slechte ervaringen opgedaan met die dingen.

Maar het probleempje is opgelost!

Na het installeren van die nieuwste versie is de map met users gegevens kennelijk bij de oude versie blijven staan. Ik heb zojuist namelijk die map uit OO2 (daar stond ie en bij OO niet) gekopiëerd naar de map met OO. Nu start OO weer gewoon op en ook het automatisch opstarten (dus klikken op een bestand en dan moet ie die openen in OO) lijkt het weer te doen.

Zo zie je maar weer.
Blijft dus mijn vraag waarom OO dat niet vanzelf doet tijdens het updaten, maar misschien heb ik teveel vertrouwen in computers. ;)

Zal ik die nu lege map maar weggooien?
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Uit de scherm afbeelding lijkt het alsof je macro's gebruikt.

Het wegdoen van een lege map kan waarschijnlijk geen kwaad, maar er is ook geen reden voor om het direct te doen.

Over de reden waarom het niet goed ging heb ik geen idee evenals een oplossing.
Ik denk dat het ook goed is om macro's te mijden. Heel veel gebruikers lopen daar op vast.

Romke
floris v

Bericht door floris v »

Het zal wel weer iets in de categorie "rottigheid in het gebruikersprofiel" zijn - een corrupt geraakt bestand dat daar door niet meer leesbaar is maar dat OOo wel nodig heeft. Bij veel van zulke gevallen helpt Tutorial Gebruikersprofiel vernieuwen.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Danilo

Bericht door Danilo »

Floris (en Romke) ik denk dat je gelijk hebt.

Ik heb zitten kijken waar dat "user" mapje nou precies stond en heb 'm dus vanuit OO2 naar OO gezet. Daar had ik alleen een map "3" en eronder stond een map "user". Nu vermoed ik dat OO die onderliggende map niet wilde zoeken of kon vinden en dat ik door naast die "3" die (oorspronkelijke) map "user" neer te zetten de zaak heb opgelost. Meer geluk dan wijsheid natuurlijk, maar ach het werkt nu weer zoals ik gewend was en wat wil een mens dan meer?

Bedankt voor de hulp en ja macro's daar ben ik alergiesch voor. :ucrazy:

Groeten en tot een volgende keer
Danilo
Plaats reactie