Ik heb vandaag een nieuwe versie van OOo geinstalleerd (3.1) maar ik krijg dit niet aan de praat. ik kan het niet installeren maar ook niet verwijderen. Hij blijft in alle gevallen de volgende melding geven:
"Please exit OpenOffice.org 3.1 and the OpenOffice.org 3.1 Quickstarter before you continue. If you are using a multi-user system, also make sure that no other user has OpenOffice.org 3.1 open."
Inmiddels heb ik alles van de oude versie verwijderd, heb zelfs geprobeerd met systeemherstel de oude situatie te herstellen maar dat werkte ook niet. Via de taakbalk de optie 'werkbalken' en daarbinnen 'snel starten' uitgezet maar het maakt allemaal niets uit. Is er nog een andere manier hoe hij 'stiekum' op de achtergrond iets kan opstarten wat de (de)installatie in de war gooit? Of is er nog ergens anders een 'snel starten' optie die ik niet gevonden heb?
Heeft iemand een oplossing???
Bedankt!
NB. ajb geen .ODT bijlage bijvoegen o.i.d. want die kan ik nu niet lezen...
Na lang puzzelen, bestuderen van het engelstalige forum en veel proberen is het me gelukt om via een ENORME omweg tóch de NL versie 3.1. geinstalleerd te krijgen. Ik heb veel stappen gedaan, misschien zijn er een aantal overbodig maar aangezien ik op het engelstalige forum gezien heb dat het een veel voorkomend probleem is, wil ik jullie mijn 'oplossing' niet onthouden. Hieronder de stappen die ik heb uitgevoerd, ook leesbaar voor mensen die wat minder technisch zijn:
1.Stoppen van de snelstarter. Deze is te vinden op de taakbalk onderaan in het scherm. Door een linkermuisklik op de taakbalk kun je onder de optie ´werkbalken´ de snelstarter uitzetten.
2.Gebruikersbeheer uitschakelen. Dit voorkomt dat je problemen hebt met de rechten voor installatie. Na het uitschakelen wel de PC opnieuw opstarten.
3.Omdat de deinstallatie via de normale weg (configuratiescherm/software) niet werkte, heb ik van microsoft het programma 'windows install cleanup' gedownload. Hiermee lukte het wel op open office te verwijderen. link: http://support.microsoft.com/kb/290301
4.Ik heb hierna de Nederlandse versie 2.4.2. geinstalleerd. Zie verderop in dit forum waar je die vandaag kunt halen. (Topic 'wie weet hoe ik aan de nl versie 2.4.2 kan komen') Deze werkte maar ik wilde toch een versie 3 omdat ik die voorheen ook had en het nu een stap terug was.
5.Geprobeerd de ENGELSE versie 3.1. te installeren. Dit lukte niet. Ik heb daarna de engelse versie 3.0 geinstalleerd, gevonden via een mirror op de OOo-site. Wel eerst de snelstarter van 2.4.2. weer uitgezet. Deze installatie lukte.
6.Ik wilde toch liever de 3.1. versie. Deze kon ik nu WEL installeren (eerst weer de snelstarter van de 3.0. versie uitgezet). Ik heb deze versie gedownload via een mirror maar had waarschijnlijk ook gewoon gekunt van de OOo site.
7.Hierna heb ik via de OOo site de woordenlijst NL gedownload.
8.Hierna heb ik via de OOo site het Windows Language Pack NL gedownload en geïnstaleerd.
Nu heb ik dus een werkende, NL 3.1. versie.