OpenOffice 3.2.1 (en deelprogramma's) starten niet op

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
DRoels

OpenOffice 3.2.1 (en deelprogramma's) starten niet op

Bericht door DRoels »

Hallo,
bij een kennis waar OpenOffice 3.2.1 geïnstalleerd staat (op Windows XP) bleek OpenOffice plots niet meer op te starten (vermits het bij een kennis is heb ik geen idee wat eventueel de verandering veroorzaakte), niet bij aanklikken in Startbox, niet bij aanklikken op bureaublad, niet bij aanklikken van sOffice.exe, sdraw.exe, sCalc.exe in C:\Program Files\OpenOffice.org 3\program.
Heb gisteren OpenOffice volledig gedeïnstalleerd (met Revo Uninstaller) en de PC "ge-nCleaned" (is ongeveer gelijkaardig aan CCleaner), de laatste versie van OoO gedownload, gereïnstalleerd en Java geupdated.
Het probleem blijft hetzelfde: bij dubbel aanklikken van een icoon wat normaal OpenOffice moet activeren of een deelprogramma ervan verschijnt de zandloper even, verdwijnt even, verschijnt terug even, verdwijnt dan... en dan verder gebeurt er niets. Ook aanklikken van een bestand met een OpenOffice/MS Office extensie heeft hetzelfde resultaat. Andere applicaties (Firefox, Outlook Express enz...) starten probleemloos op.
Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan aanpakken?

Met vriendelijke groeten,
Dirk
Windows XP - OoO 3.2
eremmel

Re: OpenOffice 3.2.1 (en deelprogramma's) starten niet op

Bericht door eremmel »

Dit zijn de wat lastigere problemen om te vinden. Je hebt helaas wat meer dan gemiddelde kennis nodig om de oorzaak te vinden, daar je reeds vrienden helpt behoort u wel in de categorie neem ik aan (Ik heb geen NL versie van windows en OOo helaas, dus enige creativiteit geboden) Drie mogelijke trajecten:
1: Controleer de event-viewer (Start -> Control Panel -> Administrator Tools -> Event Viewer

2: Start applicatie met via cmd.exe, misschien wordt er een melding gegeven.
2.1: Start -> Run, type cmd.exe
2.2: CD "C:\Programs Files\OpenOffice.org 3\program"
2.3: swriter.exe

Expert mode :-)
3.1: download, uitpakken tools van http://www.sysinternals.com 'Sysinternals suite'
3.2: start procmon.exe (process monitor)
3.3: zet de filtering goed (dit is lastig, maar hier is voorbeeld)
ProcmonForWriter.png
(Note: voeg ook nog soffice.exe toe)
3.4: start bv swriter.exe
3.5: bekijk de output, probeer te begrijpen wat er eventueel fout gegaan is.

Succes.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
hjveerkamp

Re: OpenOffice 3.2.1 (en deelprogramma's) starten niet op

Bericht door hjveerkamp »

Ik had hetzelfde probleem op WINXP nadat ik had geupgrade van versie 3.2 naar versie 3.3. Ik zag dat versie 3.3 werd geinstalleerd onder 'Program Files' in een map genaamd 'OpenOffice.org 3'. Ik heb versie 3.3 gedeinstalleerd via het control panel> Software> uninstall. Vervolgens de PC gereboot. Vervolgens heb ik de installatiemap 'OpenOffice.org 3' onder 'Program Files' hard verwijderd. Daarna de installatie opnieuw gedaan. Daarna gereboot en vervolgens werkte het probleemloos.

Dus ik denk dat voor de installatie van een nieuwe versie het verstandig is eerst de oude versie te deinstalleren.

Herman
OpenOffice 3.3 op Windows XP
Plaats reactie