installatie openoffice

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
tomacohen

installatie openoffice

Bericht door tomacohen »

Wie kan mij helpen?
Na het downloaden van het programma krijg is de onderstaande melding.
Wat ik ook probeer ik krijg het programma niet geinstalleerd.

--Kan dit installatiepakket niet openen.
Controleer of het pakket bestaat en of u toegang tot het pakket hebt, of neem contact op met de leverancier van de toepassing om te controleren of het pakket een geldig windows Installer-pakket is.--

Ik heb een Toshiba Satelite C50D-A-12R pc met windows 8.1

bij voorbaat dank

Tom A
besturingsysteem windows 8.1

Openoffice 4.1.0_Win_x86
RPG

Re: installatie openoffice

Bericht door RPG »

Hallo
Floris v schreef:Als het gaat om het installatiebestand van OOo zelf en niet van een extensie o.i.d. is de oplossing eenvoudig: het bestand moet dan niet worden uitgepakt maar als programmabestand uitgevoerd. Uitpakken gaat dan vanzelf. Of begrijp ik de vraag nu verkeerd?
Dit betekent voor mij dat een gedownload programma duidelijk uitgevoerd moet worden. Mogelijk zelfs als admin.

Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
floris v

Bericht door floris v »

Waar heb je het gedownload? Is het downloaden gelukt? Heeft het bestand de te verwachten grootte? Bij mij heeft de Nl versie van AOO (4.1.0) de omvang 135.721 kB. Of heb je de versie voor Linux of de Mac te pakken?
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
tomacohen

Bericht door tomacohen »

Hallo Floris,
Ik heb alles gedownload via de originele website van Apache diverse keren geprobeerd na eerst weer alle oude OO bestanden te hebben gewist maar steeds krijg ik dezelfde melding in een Windows installer venster.
Het is mijn eigen pc, niet met ww beschermd of een admin, Ik begrijp er niets meer van.

Het downloden luks steeds maar zodra ik het OO gedownload heb staat het in de map gedownload, zodra ik hierop dubbel klick dan gaat de installatie beginnen na het welkomstscherm krijg ik een aantal installatie snel opeenvolgende windows schermpjes en dan plots de melding in een windows installer window.

Mogelijk staat er ergens misschien een vinkje verkeerd.

vr gr Tom A
besturingsysteem windows 8.1

Openoffice 4.1.0_Win_x86
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Als ik het goed lees en begrijp lijkt mij dit eerder een probleem van Windows dan van OOo. Het steeds opnieuw downloaden en installeren is niet de oplossing zo als blijkt.

Wanneer ik bij bekenden een probleem met een Windows moet oplossen maak ik meestal eerst de computer goed schoon, ik bedoel niet stof vrij maken, van on gewenste programma's. Ook het register probeer ik zo schoon mogelijk te maken. Ik gebruik hier bijna uitsluitend CCleaner voor. Het is mij wel opgevallen dat de ongewenste programma's zich steeds dieper in het systeem verstoppen en het voor normale gebruikers bijna niet meer te begrijpen is.

Het advies is dus:
Maak zelf de computer schoon met CCleaner of vraag het aan een bekende. Ik geen ervaring met Windows 8.1, dus ik weet ook niet of CCleaner daar op werkt. Probeer misschien op Windows forum te vinden wat het probleem met de installer kan zijn.

Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
floris v

Bericht door floris v »

Probeer eens of deze link werkt.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie