Heel document veranderd in ####

Bespreek de tekstverwerker
Maurits
Berichten: 2
Lid geworden op: zo aug 03, 2014 6:37 pm

Heel document veranderd in ####

Bericht door Maurits »

Hallo,

Nadat ik na het afsluiten van mijn laptop een Openoffice writer document terug probeerden te openen, botste ik op het venster 'ASCII-filteropties' als ik verder probeerden te gaan kwam er te staan dat het document vergrendeld is voor bewerking door: Onbekende gebruiker. Als ik dan het bestand probeer te openen door op 'openen als Alleen-lezen' of 'Kopie openen' te klikken, krijg ik een bestand met enkel ###### tekens.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!
open office 3.3
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Heel document veranderd in ####

Bericht door RPG »

Hallo

Ik vrees dat het bestand er niet meer is. Er is een kleine kans dat er nog een bestand staat in de backup map. Bewaar het bestand voor het afsluiten. Neem ook even de tijd voor het geheel afsluiten van de computer. Een laptop is misschien beter in sluitmertoestand te brengen.

Map backup
OOo slaat regelmatig bestanden op in de map backup. Het kan zijn dat hier nog een betrekkelijk goede versie instaat die je kunt gebruiken. Deze map staat in het userprofiel en is een verborgen map. Een verborgen map betekent dat deze normaal niet te zien is. Zowel voor Windows en Linux en mogelijk ook voor de Mac is deze map te vinden in gebruikermap onder libreOffice of OOo. Als die map gevonden is dan verder zoeken naar de map backup.

Voorzorgen
A) Het is mijns inziens belangrijk dat gegevens waaraan gewerkt wordt herhaaldelijk worden opgeslagen. Begin altijd met een naam te geven aan een bestand nadat je enige regels hebt ingetypt. Nu kun je volstaan met control-S om het bestand opnieuw op te slaan. Een bestand wat erg belangrijk is en waaraan ook lang gewerkt is verdient het dat het meerdere kopieen heeft.. Ik geef altijd een hoger nummer aan het bestand: naam01.odt. Op deze manier raak je meestal weinig werk kwijt.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Heel document veranderd in ####

Bericht door floris v »

Zoals Romke al aangaf, is dit niet op te lossen, helaas. Dit probleem doet zich voor wanneer de computer te snel wordt afgesloten - opzettelijk of bij stroomuitval. Het kan ook gebeuren met bestanden op usb-sticks wanneer die sticks te vroeg worden losgekoppeld.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Maurits
Berichten: 2
Lid geworden op: zo aug 03, 2014 6:37 pm

Re: Heel document veranderd in ####

Bericht door Maurits »

Hallo,

Bedankt voor de reactie. Hoe vind ik juist de map back up?
Ik heb het document ook steeds opgeslagen in dropbox, kan ik op die manier misschien een eerdere versie terug vinden?
open office 3.3
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Heel document veranderd in ####

Bericht door floris v »

Dropbox zou moeten werken, maar daar heb ik geen ervaring mee.
De back-up-map staat in het gebruikersprofiel, en dat is te vinden in
Windows:
* Vóór Vista: \Documents and Settings\<gebruikersnaam>\Application Data\OpenOffice.org\3\user\ (AIHMGH: Documenten en Instellingen\...\Applicatiedata\... )
* Vanaf Vista: \Users\<gebruikersnaam>\AppData\Roaming\OpenOffice.org\3\user (Gebruikers\... )

GNU/Linux:
* /home/<gebruikersnaam>/.openoffice.org/3/user

Mac:
* /Users/<gebruikersnaam>/Library/Application Support/OpenOffice.org/3/user
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
bolletje
Berichten: 7
Lid geworden op: vr dec 03, 2010 4:26 pm

Re: Heel document veranderd in ####

Bericht door bolletje »

Floris, ik heb mijn gebruikersprofiel - vanwege hetzelfde probleem - gezocht in Windows 8.1, maar kan dit niet vinden. Kun je aangeven waar ik in W8.1 moet zoeken?
OpenOffice 4.1.2, Windows 8.1
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Heel document veranderd in ####

Bericht door RPG »

Hallo

Het gebruikers profiel heeft een vrij wisselende plaats gekregen. Het laat zich vinden onder opties en dan paden zoals beschreven in de link.
Menu --> Extra --Opties
OpenOffice --> paden.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie