Cursor doet moeilijk

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
Albert
Contacteer:

Cursor doet moeilijk

Bericht door Albert »

Op één document doet mijn cursor erg moeilijk.

Op zich ook een beetje moeilijk uit te leggen; daar gaan we
Wanneer ik een fout tracht te herstellen in de reeds getypte tekst, krijg ik ineens een dikke cursor die geheel over een letter heen staat. Met het aanslaan van een toets hierop verdwijnt die letter maar ook de volgende letter... En dus kan ik álles opnieuw gaan typen daar ik niets kan invoegen...

Zelf begrijp ik dit niet. Ik heb wel iets gedaan met - ctrl i - (cursieve letters) en misschien toevallig ook de shift daarbij per ongeluk ingedrukt of zo...

Enfin, ik krijg dit niet hersteld :crazy:

Kan iemand deze digibeet helpen?

Bij het hér-openen van dit document was dit probleem weg... ( :bravo: ) Nu wordt ik helemaal: :ucrazy:
Blijft het gegeven wel bestaan dat ik dit euvel - tijdens het uittypen van dit document - wél ondervond... :knock:
Wat had ik fout gedaan...???

Groen vinkje verwijderd - betekent "Opgelost"! - floris v
Laatst gewijzigd door Albert op zo jan 05, 2014 6:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Apache OpenOffice 3.1 (uch) op Windows XP
RPG

Re: Cursor doet moeilijk

Bericht door RPG »

Hallo

Ik weet niet welke gedeelte van openOffice je gebruikt? Het maakt niet niet alleen uit welk gedeelte je gebruikt maar ook binnen een gedeelte kan er nog al verschil zijn.

Soms kan de oplossing simpel weg zijn: Het indrukken van de Escape toets. Het kan ook zijn dat je de Insert knop moet indrukken. Dit van wege dat alle letters over schreven worden en niet ingevoegd. Dit staat ook aan gegeven op de satus lijn onder aan het scherm.
menu --> Beeld --> Status balk

Vermeld even welk gedeelte je gebruik en wat je tracht te doen.

Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
floris v

Bericht door floris v »

In de overschrijfmodus krijg je een rechthoekige donkere cursor waarmee je letterlijk over oude tekst heen schrijft: bij elke letter die je typt wordt de letter onder de cursor gewist. Je verhelpt dat door, zoals RPG al aangaf, op Insert te drukken. Je komt dan in de invoegmodus terecht, waarbij elke letter die je typt in de bestaande tekst wordt ingevoegd vóór de letter waar de cursor voor staat (de normale toestand dus).
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Albert
Contacteer:

Bericht door Albert »

Mannen, Bedankt...!!!
Het probleem lostte zichzelf op na herstart. Wellicht toch fijn om dit in "mijn eigen berichten" te hebben...
Txs
Apache OpenOffice 3.1 (uch) op Windows XP
Plaats reactie