EasyAdmin

Bespreek het rekenblad
gerodona
Berichten: 2
Lid geworden op: zo nov 10, 2013 3:34 pm

EasyAdmin

Bericht door gerodona »

Ik heb voor mijn administratie EasyAdmin in gebruik. EasyAdmin (zie http://www.excelboekhouding.nl/web/) is een op Excel gebaseerd administratiepakket voor kleine ondernemers en ZZP-ers. Probleem is dat een EasyAdmin xlsx file niet wil laden in Calc. Vanuit de leverancier van EasyAdmin wordt gezegd dat OO niet wordt ondersteund. Wie weet raad?
OpenOffice 4.0.1 voor Windows
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: EasyAdmin

Bericht door RPG »

Hallo
gerodona schreef: Ik heb voor mijn administratie EasyAdmin in gebruik
Op welke manier gebruik je het nu dan?

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: EasyAdmin

Bericht door RPG »

Hallo

Ik heb gekeken op de site van hun en het lijkt mij dat je het alleen met Excell kunt gebruiken. De vraag lijkt mij meer gepast voor hun dan op dit forum. Je heb blijkbaar bij hun een produkt gekocht wat alleen kan werken als je Excell hebt.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: EasyAdmin

Bericht door floris v »

Eens met RPG. Mogelijk kun je het programma zo instellen dat je ook als xls kunt opslaan. Kijk als dat zo is eens of dat wel geopend kan worden door Calc.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
gerodona
Berichten: 2
Lid geworden op: zo nov 10, 2013 3:34 pm

Re: EasyAdmin

Bericht door gerodona »

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb het als .xls opgeslagen en dan laadt de sheet wel, maar mis ik de nodige functionaliteit :-(
Ik vrees dat ik of een ander administratiepakket moet gaan zoeken (tips zijn welkom!) of aan Excel blijf vast zitten.
OpenOffice 4.0.1 voor Windows
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: EasyAdmin

Bericht door RPG »

Hallo
gerodona schreef:Ik vrees dat ik of een ander administratiepakket moet gaan zoeken (tips zijn welkom!) of aan Excel blijf vast zitten.
Neem de tijd voor een overstap. Kijk eens op de site van Cor Nouws. Daar kun je misschien algemene adviezen vinden.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: EasyAdmin

Bericht door eremmel »

Je zou LibreOffice 4.1.x kunnen proberen. Deze loopt iets voor mbt support voor xlsx bestanden (lezen), maar is m.i. minder stabiel, ik heb wat problemen met LO en complexe sheets, maar het zou voor u de oplossing kunnen zijn.
Note: u kunt verschillende AOO/LO versies naast elkaar installeren.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
cornouws
Berichten: 135
Lid geworden op: do mei 14, 2009 12:43 am
Contacteer:

Re: EasyAdmin

Bericht door cornouws »

gerodona schreef:Ik heb het als .xls opgeslagen en dan laadt de sheet wel, maar mis ik de nodige functionaliteit :-(
Heb even gekeken en het ziet er uit alsof het een blad is dat met allerlei macro's werkt.
Die doen in LibreOffice wel meer dan in OpenOffice, maar het lijkt me sterk dat alles het doet.
gerodona schreef:Ik vrees dat ik of een ander administratiepakket moet gaan zoeken (tips zijn welkom!) of aan Excel blijf vast zitten.
Bij 'ander administratiepakket' denk ik aan deze : http://www.squirrel.nl/nl/products/eekboek.html
Maar wel een waarvoor je iets van admin moet weten...
Je kan ook ergens anders tips (twitter/LindedIn OS/FB) tips voor een ander administratiepakket vragen..

Succes,
Cor
- altijd de meest recente LibreOffice (en soms OpenOffice) op Ubuntu -
extensies fastNAW & CT2N / https://www.mijncloudoffice.nl
Plaats reactie