OpenOffice helemaal kwijt na installatie 4.0
OpenOffice helemaal kwijt na installatie 4.0
Na een mislukte poging om OpenOffice 4.0.0 Nederlands te installeren kreeg ik een foutmelding en werd de installatie teruggedraaid. De melding was dat er een ERROR was opgetreden bij de registratie van extensies. Helaas is bij het terugdraaien niet de oude versie 3.4.1 van OpenOffice hersteld. Ook handmatig installeren van de oude versie lukt niet meer. En bedankt... Na jaren trouw gebruik van OpenOffice heb ik dus helemaal niets meer en kan ik terug naar MS Office.
OpenOffice 3.4 op Windows 7 X64
Re: OpenOffice helemaal kwijt na installatie 4.0
Hallo
Gebuikers of users profiel
Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat.
Na het het hernoemen van de map zou ik OOo proberen opnieuw te installeren.
Romke
Gebuikers of users profiel
Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat.
Na het het hernoemen van de map zou ik OOo proberen opnieuw te installeren.
Als ik dit lees heb je mogelijk een extensie die niet goed samenwerkt met OOo 4.0pgielen schreef:De melding was dat er een ERROR was opgetreden bij de registratie van extensies.
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Niets lukt. Gelukkig is er nog de PortableApps versie... En nee, ik heb helemaal geen Oo extensies geinstalleerd.
Hallo
http://forum.openoffice.org/nl/forum/vi ... f=5&t=1816
Wat ik in bovenstaande link geschreven heb kan ook voor jouw gelden. Probeer de computer op te schonen. Is het opschonen niet de oplossing voor jouw probleem dan is mogelijk de computer toch wat sneller geworden.
Romke
Dat geeft veel details weer. Als je hulp van dit forum verwacht dan moet je echt wat meer op schrijven en mogelijk kunnen we dan iets opmerken. Beter is het om iemand in de echte wereld te vinden die je kan helpen.pgielen schreef:Niets lukt.
http://forum.openoffice.org/nl/forum/vi ... f=5&t=1816
Wat ik in bovenstaande link geschreven heb kan ook voor jouw gelden. Probeer de computer op te schonen. Is het opschonen niet de oplossing voor jouw probleem dan is mogelijk de computer toch wat sneller geworden.
Romke
Ik heb mijn laptop opgeschoond met ccleaner. Met een ander user profiel ingelogd. Handmatig alle verwijzingen naar openoffice uit het register verwijderd. De browser afgesloten gedurende installatie. Geprobeerd OpenOffice met zo weinig mogelijk onderdelen en opties te installeren. Toch gaat de laatste stap van de installatie opnieuw fout. Alles lijkt goed te gaan tot de voortgangsbalk van het installatieprogramma meldt: Publishing product features. Dat is het moment waarop ik toch weer de bovengenoemde foutmelding krijg en de installatie wordt teruggerold...
Hallo
Het zou kunnen zijn dat er een probleem is met het bestand wat OOo moet installeren. Mogelijk oorzaken:
a) Het bestand is corrupt.
b) Het bestand is op zichzelf niet goed. Gedownload van een verkeerde site.
Probeer het opnieuw te donwloaden door te klikken rechts onder in deze pagina.
Gezien het feit dat het al lang geleden is dat ik OpenOffice geïnstalleerd heb op windows heb ik geen idee over de foutmelding.
Ik weet niet of het zo'n goed idee is om zelf wijzigingen aan te brengen in het register buiten programma's zoals CCleaner.. Het zal niet de oorzaak zijn van deze fout maar de computer systemen zijn tegenwoordig dermate complex dat deze maar door weinigen te begrijpen zijn. Ik begrijp er tegenwoordig maar weinig meer van.
Romke
Het zou kunnen zijn dat er een probleem is met het bestand wat OOo moet installeren. Mogelijk oorzaken:
a) Het bestand is corrupt.
b) Het bestand is op zichzelf niet goed. Gedownload van een verkeerde site.
Probeer het opnieuw te donwloaden door te klikken rechts onder in deze pagina.
Gezien het feit dat het al lang geleden is dat ik OpenOffice geïnstalleerd heb op windows heb ik geen idee over de foutmelding.
Ik weet niet of het zo'n goed idee is om zelf wijzigingen aan te brengen in het register buiten programma's zoals CCleaner.. Het zal niet de oorzaak zijn van deze fout maar de computer systemen zijn tegenwoordig dermate complex dat deze maar door weinigen te begrijpen zijn. Ik begrijp er tegenwoordig maar weinig meer van.
Romke