Spellingscontrole onderstreept alle woorden rood

Bespreek de tekstverwerker
aapje30
Berichten: 12
Lid geworden op: di jun 19, 2012 8:34 pm

Spellingscontrole onderstreept alle woorden rood

Bericht door aapje30 »

De spellingscontrole onderstreept alle woorden in het rood. Ik heb alles geprobeerd uit het tutorial topic over dit onderwerp, ik heb zelfs OO opnieuw geïnstalleerd, allemaal zonder resultaat. De taal staat gewoon goed ingesteld (Nederlands). Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Laatst gewijzigd door aapje30 op zo jan 27, 2013 5:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
OpenOffice.org 3.4.0
Windows 7 Starter
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Spellingscontrole onderstreept alle woorden rood

Bericht door floris v »

Je kunt proberen je gebruikersprofiel te vernieuwen.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
aapje30
Berichten: 12
Lid geworden op: di jun 19, 2012 8:34 pm

Re: Spellingscontrole onderstreept alle woorden rood

Bericht door aapje30 »

Bedankt, het heeft gewerkt!
OpenOffice.org 3.4.0
Windows 7 Starter
Gebruikersavatar
Kwabbernoot
Berichten: 3
Lid geworden op: ma feb 28, 2011 9:52 pm

Re: Spellingscontrole onderstreept alle woorden rood

Bericht door Kwabbernoot »

Ik had het zelfde probleem. De spellingscontrole werkte altijd goed, totdat ik een document aanmaakte met veel codes erin wat terecht veel rode golfjes opleverde. Maar daarna werkte de spellingscontrole helemaal niet meer, in geen enkel document. Het had niets te maken met het installeren van een nieuwe versie van OpenOffice, want direct na de installatie deed het probleem zich niet voor. Wonderlijk. De truc om de map User te veranderen in Useroud werkte uitstekend. Na de juiste instellingen aangebracht te hebben, heb ik Useroud verwijderd. Heel veel dank.
Windows XP. OpenOffice 3.4.1
John30
Berichten: 3
Lid geworden op: di feb 02, 2010 5:25 pm

Re: Spellingscontrole onderstreept alle woorden rood

Bericht door John30 »

Dank u floris.
Ik had het zelfde fenomeen. Alles werd onderlijnt.
Door het de folder user te veranderen in ouduser werkt mijn spellingcontrole terug.
OOo versie 3.1 Os is Windows XP
GerritB
Berichten: 4
Lid geworden op: vr jan 31, 2014 4:47 pm

Re: Spellingscontrole onderstreept alle woorden rood

Bericht door GerritB »

Beste Floris, ik heb jouw tekst (al wel aardig gedateerd en naar ik hoop ben je nog op dit forum) over problemen met de spellingscontrole doorgelezen en ook heb ik het gebruikers profiel ingesteld op user.oud, maar bij het opnieuw opstarten van OO_writer wordt er niet gevraagd naar een nieuw gebruikersprofiel dus...ik heb en houd het onderhavige probleem met de spellingcontrole alles blijf rood onderstreept en mijn taalinstelling voor hele pagina gaat eigenlijk ook niet (komt geen vinkje voor, wel overigens bij selectie). Dus heb ik maar even \user.oud terug gezet naar \user.
Overigens veel van de extensies voor controle spelling in andere talen krijg ik ook niet geïnstalleerd.
En wat is overigens de snel starter
Ik gebruik window7 en heb dus OO4.0.1 geïnstalleerd. Bij de oudere OO heeft de spellingcontrole altijd goed gewerkt in verschillende talen.
Heb je nog tips voor mij (ben nieuw op dit forum en ook geen computerexpert!)
Bij voorbaat dank en groet
GerritB
OpenOffice 4.0.1 en Windows7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Spellingscontrole onderstreept alle woorden rood

Bericht door RPG »

Hallo
GerritB schreef:wordt er niet gevraagd naar een nieuw gebruikersprofiel dus
Er wordt een gebruikerprofiel gemaakt als de gewenste map niet bestaat. Er wordt niet gevraagd.

Ik weet niet zeker maar ik denk dat er nog al wat extensies opnieuw geinstalleerd moeten worden wanneer her gebruikers profiel vernieuwd is.

Wanneer de status regel actief is kun je onderaan de pagina zien met in welke taal er gewerkt wordt en ook gecontroleerd.

Ik geloof dat de taalmodules altijd apart geïnstalleerd moeten worden dit in tegenstelling tot vroeger.

Na elke grote wijziging OOo afsluiten of de computer herstarten.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Spellingscontrole onderstreept alle woorden rood

Bericht door floris v »

Beste GerritB, was AOO wel helemaal uitgeschakeld toen je de naam van het profiel veranderde? Want als dat niet zo was, zou dat roet in het eten kunnen gooien. Ook vraagt AOO niet naar een gebruikersprofiel, het maakt gewoon een nieuw profiel aan als het er geen kan vinden.
Ik zit zelf nog altijd op Vista en heb dus geen directe ervaring met Windows 7 of 8. De opmerking over taalinstelling voor hele pagina begrijp ik niet helemaal, want zo'n instelling is er niet - je kunt de taal instellen voor een alinea door dat aan te geven in een opmaakprofiel en voor geselecteerde tekst, en dat kan het hele document of een complete pagina zijn. Is het woordenboek wel goed geïnstalleerd?
De snelstarter is een oud onderdeel van AOO, dat in het geheugen blijft staan als je AOO afsluit, zodat je het daarna weer snel kunt starten. Je kunt het zien in de systray rechts onderin het scherm, waar ook de tijd en wat andere pictogrammen staan. Als je die nog hebt (bij de volgende installatie niet meer op laten nemen), moet je die ook uitschakelen. Het makkelijkst gaat dat door in Taakbeheer alle processen van AOO uit te schakelen.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
GerritB
Berichten: 4
Lid geworden op: vr jan 31, 2014 4:47 pm

Re: Spellingscontrole onderstreept alle woorden rood

Bericht door GerritB »

Dank Floris voor je antwoord. Tja en het blijkt dat ik dus niet zo'n heel ervaren computeraar ben c.q. al wel een beetje last krijg van "seniorenmomentjes". Maar ik heb het nu toch voor elkaar gekregen! Er stond nl. ook nog een profiel in van 3.4 en een nieuwe van 4.0. Nou dat van 3.4 heb ik helemaal verwijderd en toen voor 4.0 volgens jouw richtlijnen de zaak aangepast, ja en dan vraagt ie naar een nieuw profiel en ALLES werkt nu goed. Mijn dank is groot!!!! Goed weekend!
OpenOffice 4.0.1 en Windows7
Plaats reactie