Beste mensen,
Ik probeer al een tijdje een nieuwsbrief te maken in oo writer.
Bij 'beeld' heb ik 'web-layout' gekozen en mijn doc opgemaakt met images, tekst, alinea's en weblinks.
Mijn doc sla ik op als .html. Als ik het doc in de browser IE open staat alles schots en scheef door elkaar en niet zoals in het html doc wat ik heb gemaakt. Ik doe vast iets fout, maar weet ECHT niet wat.
Wie kan mij verder helpen?
Alvast super bedankt!
Groetjes, Tanneke
html weblayout in writer komt niet overeen met webpage
html weblayout in writer komt niet overeen met webpage
Open Office 3.0 op Windows XP
Re: html weblayout in writer komt niet overeen met webpage
Welkom.
Eigenlijk raad ik iedereen af om Writer/Web te gebruiken als html-editor. Dus nu ook maar. Ik vond de oudere versies van Word er trouwens ook niet geschikt voor. Beide programma's voegen geweldig veel code toe die alleen maar ballast is, en ze geven de pagina niet goed weer, vooral scripts worden niet ondersteund. Er zijn veel gratis html-editors, op de OOo-forums wordt Kompozer veel aanbevolen.
Als je een link post naar de niet werkende pagina, kunnen we kijken, want zo in het wilde weg raden wat er mis kan zijn helpt niet erg.

Als je een link post naar de niet werkende pagina, kunnen we kijken, want zo in het wilde weg raden wat er mis kan zijn helpt niet erg.
Re: html weblayout in writer komt niet overeen met webpage
Dank je Floris! Tja, dan ga ik er verder ook geen tijd in stoppen en dat Kompozer eens bekijken. Ik ben geen sukkel qua webbuilden, maar mijn webbouwer (bluevoda) geeft de nieuwsbrieven ook weer in veels te ingewikkelde scripts. Word heb ik niet, dus moet iets anders proberen om ook een beetje leuke grafische nieuwsbrief naar mijn klanten te kunnen sturen. Zo'n platte is ook maar saai
Thanks!
Tanneke

Thanks!
Tanneke
Open Office 3.0 op Windows XP