meerdere tabellen in een textveld
-
melchiormeijer
meerdere tabellen in een textveld
Hallo Allemaal,
Ik heb een tabel gemaakt met een aparte kolom voor voornamen en een aparte kolom voor achternamen.
Nou wil ik in formulieren een soort van cijferlijst maken warbij voor en achternaam naast elkaar staan.
Nu kan ik in het gegevensveld maar een kolom kiezen : Bijvoorbeeld FirstName
nou wil ik ze dus na elkaar hebben.
Dus ik probeerde Firstname; Lastname
Firstname + Lastname
FirstName Lastname
Maar in alle gevallen krijg ik in het formulier niets te zien
WEL natuurlijk als ik alleen maar FirstName kies
Is er een mogelijkheid om dit op te lossen? Behalve dan in het tabel gewoon voor en achternaam in een kolom te zetten?
Mvg,
Melchior Meijer.
Ik heb een tabel gemaakt met een aparte kolom voor voornamen en een aparte kolom voor achternamen.
Nou wil ik in formulieren een soort van cijferlijst maken warbij voor en achternaam naast elkaar staan.
Nu kan ik in het gegevensveld maar een kolom kiezen : Bijvoorbeeld FirstName
nou wil ik ze dus na elkaar hebben.
Dus ik probeerde Firstname; Lastname
Firstname + Lastname
FirstName Lastname
Maar in alle gevallen krijg ik in het formulier niets te zien
WEL natuurlijk als ik alleen maar FirstName kies
Is er een mogelijkheid om dit op te lossen? Behalve dan in het tabel gewoon voor en achternaam in een kolom te zetten?
Mvg,
Melchior Meijer.
Open Office 3.4 op Windows 7 Professional
-
melchiormeijer
Re: meerdere tabellen in een textveld
OK, om het voorgaande even te verduidelijken: ik heb de volgende table:
ID | FirstName | LastName | Theorie | Praktijk | Mix | Techniek | Productie
1..|. naam1...| achternaam1|..4.....|... 8..... |...7.|...6........|....8.....
2..|. naam2...| achternaam2|..5.....|....7..... |...5.|...3........|....9.....
etcetera...
vervolgens wil ik daar een cijfelijst van printen die ik maak in Formulieren
Nou wil ik op één regel de voor en achternaam achter elkaar hebben. Ik heb al een hoop dingen geprobeerd,
Waaronder een SQL opdracht:
SELECT FirstName, LastName
FROM cijferlijsten_2012_a_Juli
en ook dit werkt niet..
Wat ik ook graag zou willen is het gemiddelde van bijvoorbeeld Techniek en Productie.
Het lijkt wel alsof de database wel getallen in 1 kolom (boven elkaar) kan berekenen maar niet 2 uit een rij met elkaar kan laten samenwerken.
Melchior Meijer
ID | FirstName | LastName | Theorie | Praktijk | Mix | Techniek | Productie
1..|. naam1...| achternaam1|..4.....|... 8..... |...7.|...6........|....8.....
2..|. naam2...| achternaam2|..5.....|....7..... |...5.|...3........|....9.....
etcetera...
vervolgens wil ik daar een cijfelijst van printen die ik maak in Formulieren
Nou wil ik op één regel de voor en achternaam achter elkaar hebben. Ik heb al een hoop dingen geprobeerd,
Waaronder een SQL opdracht:
SELECT FirstName, LastName
FROM cijferlijsten_2012_a_Juli
en ook dit werkt niet..
Wat ik ook graag zou willen is het gemiddelde van bijvoorbeeld Techniek en Productie.
Het lijkt wel alsof de database wel getallen in 1 kolom (boven elkaar) kan berekenen maar niet 2 uit een rij met elkaar kan laten samenwerken.
Melchior Meijer
Hallo
De vraag is mij niet zo duidelijk maar ik zal proberen enige richting te geven voor verdere ontwikkeling.
Ik denk dat het nuttig is om eens goed te kijken in de tutorial sectie van dit forum. Daar staan veel goede tutorials die je kunnen helpen.
Een inleidende [Tutorial] Ontwerpen formulieren is goed om te lezen en de engelse versie geeft ook links naar echt goede informatie.
Als je kleine gebruikt in de namen dan is het meestal nodig om de namen met dubbele aanhaling tekens te omsluiten
Het beste lijkt mij om te beginnen in de database en de gegevens zo te rangschikken zodat ze gebruikt kunnen worden voor verdere stappen.
Welke database wordt door jouw gebruikt?
Romke
De vraag is mij niet zo duidelijk maar ik zal proberen enige richting te geven voor verdere ontwikkeling.
Ik denk dat het nuttig is om eens goed te kijken in de tutorial sectie van dit forum. Daar staan veel goede tutorials die je kunnen helpen.
Een inleidende [Tutorial] Ontwerpen formulieren is goed om te lezen en de engelse versie geeft ook links naar echt goede informatie.
Code: Selecteer alles
SELECT
"FirstName" || "LastName" as "Name",
"Praktijk" + "Techniek" as "Mix",
"Id"
FROM "cijferlijsten_2012_a_Juli"Het beste lijkt mij om te beginnen in de database en de gegevens zo te rangschikken zodat ze gebruikt kunnen worden voor verdere stappen.
Welke database wordt door jouw gebruikt?
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Je SQL vaardigheden moet je ook zien te vergroten. Een handige site daarvoor is W3School. Er zijn kleine brokjes informatie die je ook nog online kunt oefenen. Gewoon de tijd er voornemen. Je zit op het punt van het omschakelen van een gewone gebruiker naar een power user, en daar hoort nu ook een beetje informatica bij, en dat is best wel lastig als je geen IT-opleiding gehad hebt...
Verder gewoon vragen als je er niet uitkomt na een uur puzzelen; zelf proberen en een oplossing vinden blijft de beste methode, maar soms heb je net een zetje nodig!
Verder gewoon vragen als je er niet uitkomt na een uur puzzelen; zelf proberen en een oplossing vinden blijft de beste methode, maar soms heb je net een zetje nodig!
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
-
melchiormeijer
Ik gebruik Open office Base.
Die nieuwe "name" die je daar aanmaakt, wordt dit een nieuwe kolom? of moet sql het beessie een naampie geven voordat hij het weergeeft?
Gek genoeg klopt de code volgens sql wel, maar kan hij de gegevens ineens niet meer laden.
Ik heb nog even namen en hoofdletters gechecked, maar dat was het niet.
Melchior Meijer.
Die nieuwe "name" die je daar aanmaakt, wordt dit een nieuwe kolom? of moet sql het beessie een naampie geven voordat hij het weergeeft?
Gek genoeg klopt de code volgens sql wel, maar kan hij de gegevens ineens niet meer laden.
Ik heb nog even namen en hoofdletters gechecked, maar dat was het niet.
Melchior Meijer.
Hallo
Een veld in een query moet wel gebonden worden aan een control in een formulier.
Romke
Een veld in een query moet wel gebonden worden aan een control in een formulier.
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
-
melchiormeijer
ok , dan ga ik van die tabellen eerst een query maken
Dan ga ik die control even uitzoeken.
Alvast bedankt
Melchior Meijer
Dan ga ik die control even uitzoeken.
Alvast bedankt
Melchior Meijer