Na veel ge-emmer OpenOffice 3.1 geïnstalleerd gekregen. Het lag volgens mij vooral aan de download die erg hortend en stotend ging (ik zit bij Tele2, dat volgens andere bijdragen kennelijk problemen veroorzaakt).
Uiteindelijk lukte het OpenOffice 3.1 geïnstalleerd te krijgen, al bleef een lege map met 3.0 in het Menu Start > Programma's achter. Vol verwachting alles gestart en ja het werkte alleen Base deed niet meer mee: Dat levert een klein venstertje op met de kreet "Toegang geweigerd". Ik had eerst 3.0 verwijderd op de "officiële" Windows manier (Via Programma's en onderdelen, het Software van XP, heet bij Vista nu zo). Base deed moeilijk. Dus 3.1 verwijderd en 3.0 herinstalleerd. Base werkte bij 3.0 prima maar... nu ook hier Toegang geweigerd. Kortom Base doet niet meer mee.
Ik heb even gedacht aan een rechte zaak en dus mijn gebruikersaccount - wat er niet bij stond - met volledige rechten aan Base gekoppeld. Werkt nog steeds niet.
Weet iemand een oplossing?
Jan
P.S. Nog dit erbij te melden:
Als ik een Writer of Calc document start kan ik, tot mijn verbazing, via Bestand > Nieuw > Database wel een nieuwe Database starten. Niet helemaal optimaal want als ik eenmaal de "Ontwerpweergave" heb verlaten en b.v. nog een onderwerp wil toevoegen kom ik niet meer in de ontwerpweergave. Maar het blijft een vreemde zaak dat ik indirect wel een database kan openen
Base doet niet meer mee sinds upgrade van 3.0.1. naar 31
Re: Base doet niet meer mee sinds upgrade van 3.0.1. naar 31
Welkom. Ik heb het maar doorgevraagd in het Engelse forum en wacht op antwoord. Ik heb wel twee suggesties die met het probleem te maken zouden kunnen hebben.
1. Controleer dat Java is ingeschakeld en dat er een versie van Java geselecteerd is (in de lijst met versies van Java die op de computer geïnstalleerd zijn moet dan een van de open rondjes aan de linkerkant worden gemarkeerd, daar moet een zwarte punt in staan).
2) Schoon het gebruikersprofiel op.
1. Controleer dat Java is ingeschakeld en dat er een versie van Java geselecteerd is (in de lijst met versies van Java die op de computer geïnstalleerd zijn moet dan een van de open rondjes aan de linkerkant worden gemarkeerd, daar moet een zwarte punt in staan).
2) Schoon het gebruikersprofiel op.
-
Geen idee, maar ik heb sinds een paar dagen (misschien sinds de upgrade van 3.0 naar 3.1) ook een merkwaardig probleempje, voor 't eerst in jaren... Zou de 3.1 soms niet helemaal deugdelijk zijn?
open office 3.1 op xp
Hello
Ik denk dat OpenOffice.org 3.1 goed is. Er zijn wel wat problemen maar niet zoveel.
Ik denk dat het goed is dat je jouw problemen beschrijft.
En je weet dat je niet moet vernieuwen als het oude goed bevalt.
Romke
Ik denk dat OpenOffice.org 3.1 goed is. Er zijn wel wat problemen maar niet zoveel.
Ik denk dat het goed is dat je jouw problemen beschrijft.
En je weet dat je niet moet vernieuwen als het oude goed bevalt.
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6