[Opgelost] [Mac,Lion] Herstel venster doet het niet

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
gern001
Berichten: 1
Lid geworden op: wo aug 17, 2011 9:28 pm

[Opgelost] [Mac,Lion] Herstel venster doet het niet

Bericht door gern001 »

Iedere keer bij het opstarten van OpenOffice komt Herstel venster naar boven om venster te herstellen, maar op beide knoppen reageert het programma niet meer en blijft de boel vast hangen.

Weet iemand een oplossing?
OpenOffice 3.3 met Mac OS X 10.7
Johan
Berichten: 496
Lid geworden op: di jun 02, 2009 11:53 pm

Re: Herstel venster doet het niet

Bericht door Johan »

Kan u openoffice eens volledig verwijderen en dan terug opnieuw installeren? Of helpt dit niet?
aleph@luna.nl
Berichten: 2
Lid geworden op: za aug 27, 2011 2:07 am

Re: Herstel venster doet het niet

Bericht door aleph@luna.nl »

Johan schreef:Kan u openoffice eens volledig verwijderen en dan terug opnieuw installeren? Of helpt dit niet?
Nee dat helpt niet. Ik ben daar behoorlijk sjaggerijnig over. Het betekent dat OpenOffice bestandjes laat staan waar ik niet bij kan en waar ik niks van weet. Ik ervaar dat als een soort fishing. Ik ben daar overgevoelig voor. Afgezien daarvan is op het moment openoffice voor mij onbruikbaar op de mac, want het het venster 'herstel vensters' blijft poppuppen en dan staat de hele zaak vast, het is dan zelfs niet mogelijk het programma op een normale manier te stoppen.
openoffice 3.3 mac osx
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Herstel venster doet het niet

Bericht door RPG »

Hallo

Probeer eens het user profield te venieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen.
Maak ook de backup map leeg van alle files die daar kunnen staan.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
aleph@luna.nl
Berichten: 2
Lid geworden op: za aug 27, 2011 2:07 am

Re: Herstel venster doet het niet

Bericht door aleph@luna.nl »

Hartelijk dank, maar het helpt allemaal niet. De activiteitenmonitor aangezet, wordt er niet wijzer van. Ik denk dat het een probleempje is tussen OpenOffice en de nieuwe macos lion. Het werkt daar allemaal iets anders. Misschien gewoon maar even afwachten totdat iemand er iets op bedacht heeft?
openoffice 3.3 mac osx
MrDutchfighter
Berichten: 1
Lid geworden op: do sep 15, 2011 4:53 pm

Re: Herstel venster doet het niet

Bericht door MrDutchfighter »

OpenOffice heeft inderdaad nog geen ondersteuning voor deze functie.
Ik heb hetzelfde probleem. De enige oplossing ervoor is om elke keer het programma op te starten terwijl je de shift toets ingedrukt houdt.

Zowel verwijderen als andere opties werken niet om het probleem op te lossen.

Met betrekking tot de "phishing" bestanden is dit iets wat elke applicatie wel doet. Deze bestanden zijn over het algemeen te vinden in de map /{gebruikersnaam}/Library/Application Support/. Hier worden alle gebruikersinstellingen van de applicaties opgeslagen.
Ik denk echter dat de bestanden voor het onthouden van de oude vensters die open stonden ingebakken zit in Mac OS X Lion.

Hopelijk helpt dit je (en anderen die het zoeken). Mag hopen dat Open Office snel een update uitbrengt die het probleem verhelpt =)

Ps.
Mocht je de library map niet kunnen vinden. Deze is ook sinds Mac OS X Lion verborgen en zichtbaar te maken door de volgende regel in Terminal in te typen (zonder quotes):
"chflags nohidden ~/Library/" Let op als je geen ervaring hebt met Terminal kan je je computer goed slopen als je hier foute dingen in typt.
OpenOffice 3.3 Mac OS X Lion
Lieneke
Berichten: 1
Lid geworden op: di sep 25, 2012 9:13 am

Re: Herstel venster doet het niet

Bericht door Lieneke »

Voor mensen die nog steeds dit probleem hebben, zoals ik, de oplossing zit hem in het weggooien van de Saved Application State welke te vinden is onder Library. De Library is het makkelijkste te vinden bij Finder, houd alt ingedrukt en klik boven in het menu op Go dan komt library tevoorschijn. Zoek in de map Saved Application State naar de OpenOffice map en gooi deze weg, en het werkt weer!
OpenOffice 3.4 op MacOS 10.7 Mountain Lion
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Herstel venster doet het niet

Bericht door RPG »

Hallo

Op het Engelse forum is een deel special voor Mac gebruikers.
http://user.services.openoffice.org/en/ ... m.php?f=17

Ook zijn daar wat meer Mac gebruikers die antwoord geven. De mac gebruikers begrijpen soms sneller de specifieke problemen van de Mac.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie