Video in een presentatie hangen

Bespreek het presentatieprogramma
jaapvandeputte
Berichten: 7
Lid geworden op: zo mar 06, 2011 5:47 pm

Video in een presentatie hangen

Bericht door jaapvandeputte »

Ik probeer een MPEG4-bestand te integreren in een Impress-presentatie.
Mijn pogingen
- via Invoegen --> Film.. Ik krijg de melding "De indeling van het geselecteerde bestand wordt niet ondersteund.".
- via Invoegen --> Object --> Video. Ik krijg dan geen foutmelding maar het filmpje is niet te zien. Ik krijg enkel een wit vlak.
- via Invoegen --> Object --> OLE-object. Dat lukt ook niet.

Ik heb het bestand ook in flv-formaat, maar dat slikt-ie ook niet.
Weet iemand hoe het moet?
OpenOffice 3.3 Windows XP
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Video in een presentatie hangen

Bericht door RPG »

Hallo

Bij mij blijkt het wel te werken. Kan het bestand wel normaal afgpeeld worden?
Ik voeg het in met:
Menu --> Insert --> Movie and sound
vertaald
Menu --> Invoegen --> Beeld en geluid

Ik weet niet of het in een eerdere versie problemen opleverde.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Johan
Berichten: 496
Lid geworden op: di jun 02, 2009 11:53 pm

Re: Video in een presentatie hangen

Bericht door Johan »

Romke,
Kan u er even bij vermelden welk bestandsformaat het filmpje had dat u bijvoegde? Volgens mij is dit het probleem van de topicstarter? Indien nodig kan de topicstarter zijn video of flv bestand laten converteren naar het gewenste bestandsformaat op zamzar.com?
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Video in een presentatie hangen

Bericht door RPG »

Hallo Johan

Ik heb het idee dat er een verbetering is geweest van OOo. Er staat mij daar iets van bij. Ik denk dat ik een Youtube filmpje gebruikt heb, Ik heb denk ik geen andere bewegende beelden. Ik heb het nu opnieuw geprobeerd met een Youtube filmpje. Het zou ook kunnen omdat ik de Linux versie van Novell heb dat het ook werkt. De OP geeft geen commentaar dus het zou kunnen dat het opgelost is of dat er onvoldoende informatie gegeven is.

Ik moet bekennen dat ik ook weinig specifieke kennis heb over dit onderwerp. Het is meer dat ik iets weet van computers. Op de twee Engelse forums hou ik mij met een veel beperkter deel bezig: OOo-base en macros die betrekking hebben op OOo-base. Soms iets met SQL.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Boom
Berichten: 1
Lid geworden op: wo sep 14, 2011 12:32 pm

Re: Video in een presentatie hangen

Bericht door Boom »

IIk heb dat probleem ook!
Het gaat om een QuickTime clipje. Op mijn PC (Windows XP) gaat het prima, maar toen ik het bestand overbracht op mijn laptop (Windows7) kreeg ik dezelfde foutmedling: "De indeling van het geselecteerde bestand wordt niet ondersteund"

Als oplossingen heb ik geprobeerd:
  • QuickTime downloaden op mijn laptop
  • Het clipje omzetten naar Windows media player
maar steeds dezelfde error-code!

Ik heb haast met deze belangrijke presentatie. Weet iemand hoe dit opgeost kan worden?

Hartelijk dank bij voorbaat!

Boom
 Edit: RPG Ik heb de tags aangepast zoals mogelijk gewenst was. 
OpenOffice 3.3 op Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Video in een presentatie hangen

Bericht door RPG »

Hallo

Het volgende is puur specualtie!
Als er een filmpje afgespeeld moet worden in een OpenOffice.org Presentatie dan is het belangrijk dat die computer het filmpje wel kan afspelen. Een eerste test lijkt mij om het filmpje op te zoeken met een bestandsbeheerder en er dan op te dubbelklikken. Indien het filmpje dan zonder problemen afspeelt dan lijkt het mij dat het ook in een presentatie gemakkelijk zou kunnen gaan.

Indien het niet met dubbel klikken werkt maar op de volgende manier: selecteer het filmpje en klik op de rechter muisknop en selecteer een programma om het aftespelen. Ik weet niet of OOo dan geleerd kan worden om het te doen maar misschien weet iemand het.

Het wordt echt een probleem indien we het op geen enkele manier kunnen afspelen indien we het filmpje selecteren in een bestandbeheerder.

Wat is de bestands extensie?
Als het flv is dan zou het wel eens van een flashplayer kunnen zijn mogelijk Adobe

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
cornouws
Berichten: 135
Lid geworden op: do mei 14, 2009 12:43 am
Contacteer:

Re: Video in een presentatie hangen

Bericht door cornouws »

RPG schreef:Het volgende is puur specualtie!
Als er een filmpje afgespeeld moet worden in een OpenOffice.org Presentatie dan is het belangrijk dat die computer het filmpje wel kan afspelen. Romke
Niet gek gespeculeerd. OOo gebruikt (als het goed is) gewoon het programma dat op het systeem beschikbaar is.
- altijd de meest recente LibreOffice (en soms OpenOffice) op Ubuntu -
extensies fastNAW & CT2N / https://www.mijncloudoffice.nl
Plaats reactie