Afbeeldingen verkleinen voor het WEB

Bespreek het presentatieprogramma
Jhoogerdijk
Berichten: 12
Lid geworden op: ma nov 16, 2009 12:10 pm

Afbeeldingen verkleinen voor het WEB

Bericht door Jhoogerdijk »

Om Impress sneller te maken moeten beelden kleiner worden gemaakt. Ik gebruik hier een bekend programma (Geen namen noemen) Kan dit ook binnen OpenOffice. Is daar misschien een programma voor?
Windows XP OpenOffice 3.1
Johan
Berichten: 496
Lid geworden op: di jun 02, 2009 11:53 pm

Re: Afbeeldingen verkleinen voor het WEB

Bericht door Johan »

Voor zover ik weet mag hier alles bij naam genoemd worden hoor. De open bron versie van Photoshop heet Gimp. Maar dit programma wordt niet ondersteunt door Oracle.

Als u met een besturingssysteem van Microsoft werkt is Image Resizer misschien wel iets voor u? (Is ook niet van Oracle.)
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Afbeeldingen verkleinen voor het WEB

Bericht door floris v »

Namen noemen is hier functioneel en dus zelfs bijna aanbevolen. We zijn geen sekte (dat is althans mijn standpunt), zelfs de naam MS Office mag hier voluit worden geschreven. ;)
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Jhoogerdijk
Berichten: 12
Lid geworden op: ma nov 16, 2009 12:10 pm

Re: Afbeeldingen verkleinen voor het WEB

Bericht door Jhoogerdijk »

Dit probleem is opgelost met een extension. (Presentation verkleinen) :bravo: :bravo: :bravo: : :bravo: :bravo: bravo:
Windows XP OpenOffice 3.1
Jhoogerdijk
Berichten: 12
Lid geworden op: ma nov 16, 2009 12:10 pm

Re: Afbeeldingen verkleinen voor het WEB

Bericht door Jhoogerdijk »

Gymp werkte niet. Image resizer wel. Maar is niet meer nodig.
Ik heb een ander probleem: In de gallery waren leuke tekeningen en foto's. Ze zijn verdwenen. Ik vond andere in explorer in een andere gallery. Het lijkt of er iets mis gaat met installeren van OO. Is dit euvel bekend. Er is een extension OxygenOffice Professional - Office Suite die bij mij niet werkt. Weet iemand hier iets van? :cry:
Windows XP OpenOffice 3.1
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Afbeeldingen verkleinen voor het WEB

Bericht door floris v »

We hebben liever dat je een nieuw probleem aansnijdt in een nieuwe topic. Ik heb al een poos geen andere afbeeldingen meer gezien in de gallery dan de achtergronden en opsommingstekens en de rest van dat rijtje. Maar er zijn wel extensions met meer afbeeldingen. Ik dacht dan OxygenOffice Professional - Office Suite gewoon een aparte uitvoering van OOo is met extra sjablonen e.d. Hoezo werkt hij niet?
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie