openen van pps bestand in open office office.org.3.1

Bespreek het presentatieprogramma
marlene
Berichten: 1
Lid geworden op: zo jul 05, 2009 6:18 pm

openen van pps bestand in open office office.org.3.1

Bericht door marlene »

Ik had een trial versie van 6 maand voor MS Office 2007 voor thuis en student op mijn nieuwe PC die met Vista werkt. Deze is nu echter vervallen, en aangezien ik een nieuwe aankoop van MS Office nogal duur vind dacht ik met open office te kunnen werken. Ik ondervind nu in mijn Windows Mail problemen met het openen van programma's, waaronder pps bestanden. Kent u de oplossing voor dit probleem aub?
MVG Marlène
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: openen van pps bestand in open office office.org.3.1

Bericht door floris v »

Er zijn meer mensen die problemen hebben met het openen van bestanden in Mail. Maar juist het direct openen van bestanden die met Mail binnenkomen wordt al jaren ontraden omdat het een beveiligingsrisico oplevert. Het is echt veel beter het bestand eerst op te slaan en dan het opgeslagen bestand te openen, ook al is dat iets meer werk.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Gebruikersavatar
lode
Berichten: 85
Lid geworden op: wo mei 13, 2009 11:27 am

Re: openen van pps bestand in open office office.org.3.1

Bericht door lode »

Ik werk met OOo 3.0 en had nog een extentie nodig om de PPS-jes te openen in "Dia-mode"
Of dit nog zo is bij de OOo3.1 weet ik niet, indien wel, lees dan de volgende topic eens.

http://user.services.openoffice.org/nl/ ... ?f=10&t=40

Rechtstreeks openen vanuit een e-mail program is af te raden en in vele gevallen niet meer mogelijk.
Daarom eerst opslaan en pas dan openen.

groeten
Lode
HP Pavilion p6-2030be/WIN 7 Home Premium SP1/Intel Core i5-2500.3.3GHz/ 8Gb DDR3 HD 1.5 TB/IE 9/MS Office Pro 2003/OpenOffice 3.3.0 NL/NOD32nl
Caracalla
Berichten: 77
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:32 pm
Locatie: Nederland.

Re: openen van pps bestand in open office office.org.3.1

Bericht door Caracalla »

Dit lijkt me meer een probleem van Windows mail dan van OOo. Microsoft software werkt vaak slecht samen met software gemaakt door de concurrentie. Floris heeft gelijk, het is beter om het bestand eerst op te slaan.
lode schreef:Ik werk met OOo 3.0 en had nog een extentie nodig om de PPS-jes te openen in "Dia-mode"
Of dit nog zo is bij de OOo3.1 weet ik niet, indien wel, lees dan de volgende topic eens.
Ze heeft het echter niet over het openen in dia-modus maar over gewoon een bestand openen vanuit windows mail.
Is je probleem opgelost of je vraag beantwoord?
Zet dan [opgelost] in de titel van je draad.
Plaats reactie