Hallo,
Ik zoek een mogelijkheid om een document wat samengevoegt is voor afdrukken als edditable voorbeeld op het scherm te krijgen. Wij gebruiken dit voor oa contracten en krijgen middels export uit ons administratie pakket een kleine file waarin de belangrijkste klant gegevens staan, deze wordt dan middels samenvoegen gekoppeld aaneen standaard document, doch zijn er regelmatig uitzonderingen die dan handmatig in het gemergde document gewijzigt moeten worden, ik kan niet vinden hoedit te realiseren. op dit moment doen we enprintout naar een pdf printr en kontroleren dan,het edditen moet nu nog gebeuren in een standaard brief waar de namen nog niet in staan maar alleen de koppelingsvelden wat controle erg lastig maakt.
Wij werken met Nl OOO 3.0(build 9358) op terminalserver 2008.
Ik hoop dat iemand mij hier een oplossing voor kan geven, dezemanieris iets te omslachtig.
Ik lees graag
groet, marcel
Editable voorbeeld na samenvoegen
Re: Editable voorbeeld na samenvoegen
Als ik het goed begrijp, zoek je een soort vervanging voor wat je anders met een database dump zou doen. Ik doe niet veel met mailmerge, maar kun je niet gewoon het gemergde document in zijn geheel kopiëren en in een leeg document plakken om dat te bewerken?
Hallo
Je kunt een mailmerge ook laten printen naar een bestand. Het wordt dan een writer file. Hierin staan de gegevens volledig getoond.
Je kunt het naar individuele bestanden sturen of naar een enkel bestand.
Romke
Je kunt een mailmerge ook laten printen naar een bestand. Het wordt dan een writer file. Hierin staan de gegevens volledig getoond.
Je kunt het naar individuele bestanden sturen of naar een enkel bestand.
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
OK, dank voor de reactie, probleem is dan dat het tov ms word 6 of 7 stappenb extra met zig mee brengt, het zijn horeca mensen die het moeten gaan gebruiken en de ongen generatie is allemaal ms office gewent. Ik krijg steeds moppers op di moment dat deze actie te veel stappen is. Als bestand opslaan is een optie maar ikmoet eerst de wizzard door om dan het document op te slaan, weer te openen en dan evt te corrigeren.
in ms word is er direct de optie om samen te voegen en komt het samen gevoegde document meteen op als document waar ze in kunnen wijzigen. 2 of 3 stappen alvorens ze kunnen uitprinten. Dat Open office het kan daar is geen twijfel over, alleen de weg het te realiseren is te lang.
lees graag nog sugesties.
groet, marcel
in ms word is er direct de optie om samen te voegen en komt het samen gevoegde document meteen op als document waar ze in kunnen wijzigen. 2 of 3 stappen alvorens ze kunnen uitprinten. Dat Open office het kan daar is geen twijfel over, alleen de weg het te realiseren is te lang.
lees graag nog sugesties.
groet, marcel
Stop het hele zaakje in een macro, of zeg tegen die mensen dat ze niet moeten zeuren maar werken, of koop MSO. Dat zijn echt de enige opties. We kunnen hier met zeuren niets veranderen aan hoe OOo werkt. Lees dit er nog maar eens op na.