Openen document duurt bijna 1 minuut

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
DickStomp

Openen document duurt bijna 1 minuut

Bericht door DickStomp »

Ook de nieuwe OOo 3.2.1 blijft irritant langzaam bestanden openen. Platform Windows XP Home SP3. Zowel op laptop als desktop duurt het openen van een oud of nieuw document bijna een minuut. Een tweede document tegelijk daarna openen gaat wel sneller.
"OpenOffice.org starten bij Systeemstart laden" staat aangevinkt.
MSOffice is op de systemen niet meer aanwezig en het Windows Register is geschoond.
Op mijn twee andere PC's onder Linux Ubuntu 10.4 start OOo bloedsnel. Binnen 4-6 seconden wordt een document geopend.
De oplossing is natuurlijk om op de falende systemen Windows te vervangen door Linux, maar dat vind ik wat kort door de bocht: ik wil weten wat er fout gaat onder Windows!
OpenOffice 3.2.1 op Windows XP Home SP3 én Linux Ubuntu 10.4
RPG

Re: Openen document duurt bijna 1 minuut

Bericht door RPG »

Hallo

De eerste vraag die rijst is: zijn het vergelijkbare systemen in geheugen omvang en werklast gedurende de opening van die twee files.

a) Laptops zijn in het algemeen trager in een vergelijkbare prijsklasse.
b) Als de computers met problemen weing geheugen hebben kan het daar aan liggen.
c) Heb je er wel eens aan gedacht om de harde schijf te laten controleren en dan grondig door windows. Ik denk hierbij aan bij het selecteren van de harde schijf in de verkenner en dan dat tabblad op te zoeken waar bij je dat kunt doen. Dan de twee mogelijkheden aan vinken en dan de computer opnieuw op te starten. De controle kan wel een uur of langer in beslag nemen.
d) Om welk soort bestanden gaat het en met welke extensie.

Ik heb geen windows bij de hand vandaar dat ik het niet beter kan aanduiden. Ik ben het met je eens dat je het beter is om het probleem te proberen op lossen dan om er gelijk linux op te zetten en tot de comclusie te komen dat het probleem in de harde schijf zit.

http://user.services.openoffice.org/en/ ... ow#p142428

Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
floris v

Bericht door floris v »

Als het aan de harde schijf ligt, zou alles langzamer moeten gaan, dus ook andere programma's, tenzij er een stuk van OOo op een defecte sector staat o.i.d. Ik heb alleen maar ervaring met 3.2. op Vista, en dat ging aangenaam snel, misschien dat XP hem niet goed bij kan houden? Kortom, ik weet het ook niet. 8-)
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Ik onlangs twee keer meegemaakt dat het wel de oplossing was om de harde schijf te controleren. Bij de eerste was een sector van het register kapot. De andere weet ik niet.

Romke
DickStomp

Bericht door DickStomp »

Het wekelijks onderhoud op mijn Windows systemen omvat:
1 Schijfcontrole met chkdsk.exe /f
2 Registerschoonmaak met PC Tools RegistryMechanic
3 Schijfopruiming via Bureauaccesoires of via AusLogics BoostSpeed
4 Defragmentatie via Bureauaccesoires of via AusLogics Defrag
Gelukkig hoef ik onder Linux al deze flauwekul niet uit te halen... Het vreet tijd!

Geheugen-omvang etcetera is allemaal geoptimaliseerd.
De Quickstarters soffice.bin en soffice.exe worden tijdens het opstarten van Windows ook gestart en staan in de Systray.

Één PC is dual-boot Windows XP SP3 en Linux Ubuntu 10.04. Daar doet zich ook het fenomeen voor, dat Windows een OOo applicatie binnen een minuut kan starten en Linux slechts binnen 10 seconden!

Laatste bijkomstigheid: MSOffice97 even er op gezet... start Word in 5 seconden... Gauw weer gedeïnstalleerd en de eerder beschreven onderhoudsroutine weer uitgevoerd om de rommel op te ruimen.

Dick
OpenOffice 3.2.1 op Windows XP Home SP3 én Linux Ubuntu 10.4
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Ik heb daar weinig aan toe te voegen.

Er is nog een controle die ik weet namelijk: Openoffice laat bij het installeren ook nog een mogelijkheid toe om de installatie te controleren. Misschien biedt dat nog iets.

Ook het opnieuw maken van een user profiel kan nog een mogelijkheid zijn. Ik weet niet wat de beste volgorde is van deze twee.

Romke
floris v

Bericht door floris v »

Eerst gebruikersprofiel vernieuwen - dat is minder werk. Daarna installatie controleren.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
edw!n

Bericht door edw!n »

Check 's of je eventuele (netwerk)printer aan staat? Ik werk hier in een netwerk: als ik een bestaand document open, dan gaat OO blijkbaar op zoek naar de gekoppelde printer. Als deze niet aanstaat en dus niet gevonden wordt, kost het minuten om het document te openen...
OpenOffice 3.2 op windows xp sp3
Plaats reactie