Update naar versie 3.2.1 mislukt

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
cbuthker

Update naar versie 3.2.1 mislukt

Bericht door cbuthker »

Op 26-07-2010 gepoogd de nieuwe versie van Open Office te installeren. Na het downloaden ,wat geen problemen gaf getracht de versie te installeren. Hij begint met het uitpakken van het exe bestand en dat gaat goed tot een moment na ca 5 minuten waarbijde computer compleet vastloopt. Na het compleet gedwongen uitzetten van de computer is het mogelijk te starten. Elke nieuwe poging tot installatie levert opnieuw vastlopen van de computer op. Ook het uitzetten van de Panda firewall levert geen resultaat.
OpenOffice 3.2 op Windows Vista
floris v

Re: Update naar versie 3.2.1 mislukt

Bericht door floris v »

Waarschijnlijk is het een probleem met je computer. Wat vragen:
* Is het de versie van www.openoffice.org? Zo niet, download het dan van die site.
* Bedoel je de antivirus van Panda? De firewall mag bij het installeren niets uitmaken. antivirusprogramma's doen soms moeilijk, maar ik heb die van mij nog nooit uit hoeven zetten voor het installeren van OOo.
Ik heb 3.2.1 nog niet gedownload, de fixes zijn kennelijk niet erg belangrijk maar je krijgt wel in de Windows verkenner zwart-wit icoontjes voor de diverse bestandsformaten, wat veel mensen erg hinderlijk vinden.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
cbuthker

Bericht door cbuthker »

Ik lees dat het een ander wel gelukt is om versie 3.2.1 te installeren. Na herhaalde pogingen heb ik het eigenlijk opgegeven. Na downloaden van de officiële website,waarbij ik altijd de Nederlandse versie krijg,gaat het uitpakken zonder moeite. Er verschijnen dan installatiefiles op mijn bureaublad. Inspectie van de verkenner van deze bestanden geeft aan dat er een setup.exe bestand bij zit. Aanklikken van dit bestand of aanklikken van de installatiebestanden op het bureaublad leiden onherroepelijk tot het vastlopen van de computer. Wat gaat er mis?
cbuthker

Bericht door cbuthker »

Ik lees dat het een ander wel gelukt is om versie 3.2.1 te installeren. Na herhaalde pogingen heb ik het eigenlijk opgegeven. Na downloaden van de officiële website,waarbij ik altijd de Nederlandse versie krijg,gaat het uitpakken zonder moeite. Er verschijnen dan installatiefiles op mijn bureaublad. Inspectie van de verkenner van deze bestanden geeft aan dat er een setup.exe bestand bij zit. Aanklikken van dit bestand of aanklikken van de installatiebestanden op het bureaublad leiden onherroepelijk tot het vastlopen van de computer. Wat gaat er mis?
floris v

Bericht door floris v »

Het gedownloade bestand moet zelf een uitvoerbaar programma zijn. Daarop dubbelklikken moet dan de installatie op gang brengen. Je moet niet zelf gaan uitpakken e.d.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
cbuthker

Bericht door cbuthker »

De update van 3.2.1 naar mijn oude XP computer is merkwaardiger wijze wel gelukt. Waarom het op mijn Vista Laptop niet lukt is mij nog altijd een raadsel
Plaats reactie