weergave van OpenOffice applicatie's

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
crxjeroen

weergave van OpenOffice applicatie's

Bericht door crxjeroen »

Beste OpenOffice gebruikers,

Ik heb een raar probleem waar ik de oplossing niet kan vinden. :oops:
Wij draaien als test case openoffice op alle windows servers icm citrix.

Ik heb op 29 servers versie 3.2.0 Build 9483 draaien. Op deze server is de weergave van knoppen lelijk (lijkt op 8 bits weergave)
ik heb op 1 server versie 3.1.1 build 9420 draaien en daar is de weergave wel goed bij.

Wij werken via powerfuse die de citrix farm regelt. Dit betekent dat alle settings gelijk aan elkaar zijn.

Hebben jullie een idee waarom het niet goed werkt bij 3.2.0 en wel bij 3.1.1?

Alvast bedankt

Groet Jeroen
Laatst gewijzigd door floris v op di jun 29, 2010 4:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onderwerpsymbool verwijderd - duidt op erkende bug - floris v
OpenOffice 3.1 / 3.2 op windows server 2003 icm citrix
floris v

Re: weergave van OpenOffice applicatie's

Bericht door floris v »

Welkom op het forum!

Kijk eerst eens bij Extra - Opties - OpenOffice.org, tabblad Weergave en kijk Pictogramgrootte en opmaak. Mogelijk dat daar standaard een ander uiterlijk is ingesteld.

Als het probleem opgelost is, bewerk dan het eerste bericht in dit onderwerp en zet [OPGELOST] aan het begin van de titel.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
crxjeroen

Bericht door crxjeroen »

floris v schreef:Welkom op het forum!

Kijk eerst eens bij Extra - Opties - OpenOffice.org, tabblad Weergave en kijk Pictogramgrootte en opmaak. Mogelijk dat daar standaard een ander uiterlijk is ingesteld.

Als het probleem opgelost is, bewerk dan het eerste bericht in dit onderwerp en zet [OPGELOST] aan het begin van de titel.

Hoi Floris,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb die settings vergeleken met elkaar en het is hetzelfde. Ik heb ook verschillende instellingen uit en aan gezet om een verschil te krijgen. De Java versie die ik gebruik zijn ook identiek aan elkaar.
Ik heb als bijlage 2 bestanden erbij gedaan waar je het verschil kan zien.

Nog andere suggesties?
Bijlagen
foute weergave
foute weergave
Juiste Weergave
Juiste Weergave
floris v

Bericht door floris v »

Ik heb 3.2.0 en krijg wat het meest lijkt op de goede versie hier. Ik kan de lelijke achtergrond van de spellingknop onmogelijk reproduceren. Vreemd. Kan het aan de apparatuur liggen? Zijn het identieke systemen?
crxjeroen

Bericht door crxjeroen »

floris v schreef:Ik heb 3.2.0 en krijg wat het meest lijkt op de goede versie hier. Ik kan de lelijke achtergrond van de spellingknop onmogelijk reproduceren. Vreemd. Kan het aan de apparatuur liggen? Zijn het identieke systemen?
Oke mooi, Dan is het in ieder geval uitgesloten dat het aan 3.2.0 ligt.
Alle citrix server draaien op verschillende IBM blades servers. Het zijn allemaal identieke systemen qua hardware en zelfs qua software. Dus het probleem lijkt daarniet aan te liggen. Ik zou vermoeden dat het toch in de java versie ligt. Welke versie heb jij draaien?
floris v

Bericht door floris v »

Het kan nauwelijks aan Java liggen - dat heb je vooral nodig voor databases en nog wat dingen. Java uitzetten leverde geen verschil op. Maar voor de volledigheid: 1.6.0_20. Ander taalpakket instellen hielp ook niet. Het zou er nog aan kunnen liggen dat ik de Nederlandse versie heb gedownload en voor de Engelse interface een language pack en dat jullie de Engelse versie hebben gedownload en dat de verschillen misschien in die installatiebestanden zitten, al kan ik me dat ook moeilijk voorstellen.
Is het een update van een oudere versie? Dan zijn misschien de gebruikersprofielen beschadigd bij de overgang van 2.x naar 3.2. Probeer eens op één computer het gebruikersprofiel te vernieuwen.
Wat dan nog kan is dat de foute versie niet van www.openoffice.org afkomstig is maar dat jullie een bewerkte versie hebben. Komt veel voor.
Plaats reactie