Hangt van het soort bijlage af. Ik heb net de permissies om bijlagen toe te voegen teruggezet, maar allerlei extensies zijn nog steeds niet toegestaan, iemand heeft die regels ergens gewist.
De bedoeling is dat die extensies wel kunnen, anders heb je er zo weinig aan dat je hier bestanden kunt bijvoegen. Maar er is een foutje gemaakt dat Terry een keer recht gaat zetten. De vraag is alleen wanneer.
@lode,
Sorry voor mijn late reaktie op dit bericht hier...
Ik heb gezien dat het aantal bijlagen per bericht op 3 stond , en heb dit gewijzigd naar 5 ... ik weet niet hoeveel 'de standaard' hier op dit forum 'normaal' is
Ik heb je ook bij de vrijwilligers geplaatst, als je daar geen bezwaar tegen hebt
Ja, de bijlagen stonden hier op 3 en in sommige gevallen is dit wel een beetje krap om met printscreens alles duidelijk te maken.
Bedankt voor de interventie en de reactie.
groeten
Lode
HP Pavilion p6-2030be/WIN 7 Home Premium SP1/Intel Core i5-2500.3.3GHz/ 8Gb DDR3 HD 1.5 TB/IE 9/MS Office Pro 2003/OpenOffice 3.3.0 NL/NOD32nl
lode schreef:
waar kan ik vinden welke extensies er mogen gebruikt worden en hoe zwaar een bijlage mag zijn ??
PS; ik gebruik altijd printscreens van Gadwin type .jpg en deze schommelen tussen 30kB en 150kb.
Ik heb gezien dat er hier een limiet van 128kB is ingesteld per bijlage, doch zal eens informeren of ik die max limiet niet mag optrekken tot 150 kB ofzo ...
@ henke54,
5 lijkt mij wel voldoende, als het niet gaat met 5 bijlagen is dit misschien te omzeilen door 2 reacties te plaatsen die elkaar opvolgen. Of heb ik het verkeerd voor
groeten
Lode
HP Pavilion p6-2030be/WIN 7 Home Premium SP1/Intel Core i5-2500.3.3GHz/ 8Gb DDR3 HD 1.5 TB/IE 9/MS Office Pro 2003/OpenOffice 3.3.0 NL/NOD32nl
lode schreef:@ henke54,
5 lijkt mij wel voldoende, als het niet gaat met 5 bijlagen is dit misschien te omzeilen door 2 reacties te plaatsen die elkaar opvolgen. Of heb ik het verkeerd voor
groeten
Lode
'No problemo'...als er iets anders 'op je lever ligt' , laat het dan maar weten...
lode schreef:
waar kan ik vinden welke extensies er mogen gebruikt worden en hoe zwaar een bijlage mag zijn ??
PS; ik gebruik altijd printscreens van Gadwin type .jpg en deze schommelen tussen 30kB en 150kb.
Ik heb gezien dat er hier een limiet van 128kB is ingesteld per bijlage, doch zal eens informeren of ik die max limiet niet mag optrekken tot 150 kB ofzo ...
Ik heb ondertussen vernomen dat de site-admins de limiet van bijlagen op 128 kB prefereren, tenzij er een 'gegronde reden' zou zijn om die te verhogen...
@lode : kun je daar 'mee leven' ? ...
Hier is hun commentaar :
TerryE schreef:Bidouille says we need a common policy here. If we have any fixed limit then someone else will always want more. We need to understand why. My main concern is that users shouldn't be attaching live documents because in doing so, they are placing them in the public domain and there could be all sorts of copyright issues arising. Also spreadsheets and databases can get quite large.
My view is that the main purpose of attachments is to allow users to post screen images and sample documents to support their posts, and which demonstrate an issue that they've got. In this second case, we should be encouraging them to create a cut-down sample e.g. by removing all but the page with the problem on, or all but a section of the spreadsheet, rather than blindly attaching their full work. In this case the current limit is more than adequate, IMHO.
Voor mij geen probleem. Als men het hoogst nodige selecteerd zijn de meeste bijlagen kleiner.
Zie mijn Gadwin printsreens
ooo1.jpg (42.3 KiB) 7545 keer bekeken
Wat mij wel opvalt is het volgende: als men kiest voor "Bijlage toevoegen" dan komt er bij "Bladeren" geen "handje" maar een gewone cursor. Is dit voor sommigen niet een beetje onduidelijk
groeten
Lode
HP Pavilion p6-2030be/WIN 7 Home Premium SP1/Intel Core i5-2500.3.3GHz/ 8Gb DDR3 HD 1.5 TB/IE 9/MS Office Pro 2003/OpenOffice 3.3.0 NL/NOD32nl
lode schreef:
Wat mij wel opvalt is het volgende: als men kiest voor "Bijlage toevoegen" dan komt er bij "Bladeren" geen "handje" maar een gewone cursor. Is dit voor sommigen niet een beetje onduidelijk
Tja... het is blijkbaar doordat er een soort van 'interconnectie-supervisie' tussen de verschillende anderstalige forums is door TerryE, dat er dit 'fenomeen' ontstaat ... hier is zijn antwoord op mijn vraag of dit normaal is :
TerryE schreef:Yes it is for you If you look at the source, you will see why this one button is different:
This button (and the file browser control) is generated by your client browser in response to the input type "file". It therefore bypasses the NL support within pbpBB and takes up your default client NL settings.