[OPGELOST] Titel toevoegen aan inhoudsopgave
[OPGELOST] Titel toevoegen aan inhoudsopgave
Beste,
Onlangs heb ik voor mijn eindwerk (thesis) een inhoudsopgave/register moeten aanmaken. Gelukkig heb ik over heel mijn werk de hoofdstukken en onderverdelingen mooi aangeduid met de stijlen 'Kop 1', 'Kop 2', ... Het genereren van deze inhoudsopgaven ging vlekkeloos. Het "raadsel" ontstond echter toen ik nog 5 extra titels (niet in kop-stijl) moest toegevoegd zien. Mijn werk heeft 3 grote onderverdelingen: een theoretisch deel (hoofdstuk 1 tot 8), een praktisch deel (hoofdstuk 1 tot 7) en bijlagen (technische tekeningen, sollicitatiebrief en CV). Hieronder vindt u een overzichtje hoe mijn eindwerk in elkaar steekt:
- Woord vooraf
- Inhoudsopgave
- Inleiding
- Titelblad Theoretisch deel
- Theoretische hoofdstukken (1 tot 8)
- Titelblad Praktisch deel
- Praktische hoofdstukken (1 tot 7)
- Bijlagen
De titels "Woord vooraf", "Inleiding", "Theoretisch deel", "Praktisch deel" en "Bijlagen" zou ik graag toevoegen aan mijn inhoudsopgave. Bij de 3 titelbladen had ik de titel in een frame gezet, en deze gecentreerd (zowel horizontaal als verticaal). Woord vooraf en inleiding hebben dus een andere opmaak dan deze titels in het frame.
Mijn vraag is: hoe krijg ik deze titels, in mijn inhoudsopgave? "Woord vooraf" en "Inleiding" moeten een paginanummer in de inhoudsopgave hebben (helemaal op het einde, na allemaal opvullende puntjes), de 3 titeldelen moeten zonder paginanummer in de inhoudsopgave verschijnen.
Wat ik heb gedaan om het op te lossen: de beveiliging tegen handmatige wijzigingen afgezet, en er gewoon handmatig bijgetypt. Maar dit zal (hopelijk) wel een makkelijkere werkwijze hebben neem ik aan?
Alvast bedankt!
Onlangs heb ik voor mijn eindwerk (thesis) een inhoudsopgave/register moeten aanmaken. Gelukkig heb ik over heel mijn werk de hoofdstukken en onderverdelingen mooi aangeduid met de stijlen 'Kop 1', 'Kop 2', ... Het genereren van deze inhoudsopgaven ging vlekkeloos. Het "raadsel" ontstond echter toen ik nog 5 extra titels (niet in kop-stijl) moest toegevoegd zien. Mijn werk heeft 3 grote onderverdelingen: een theoretisch deel (hoofdstuk 1 tot 8), een praktisch deel (hoofdstuk 1 tot 7) en bijlagen (technische tekeningen, sollicitatiebrief en CV). Hieronder vindt u een overzichtje hoe mijn eindwerk in elkaar steekt:
- Woord vooraf
- Inhoudsopgave
- Inleiding
- Titelblad Theoretisch deel
- Theoretische hoofdstukken (1 tot 8)
- Titelblad Praktisch deel
- Praktische hoofdstukken (1 tot 7)
- Bijlagen
De titels "Woord vooraf", "Inleiding", "Theoretisch deel", "Praktisch deel" en "Bijlagen" zou ik graag toevoegen aan mijn inhoudsopgave. Bij de 3 titelbladen had ik de titel in een frame gezet, en deze gecentreerd (zowel horizontaal als verticaal). Woord vooraf en inleiding hebben dus een andere opmaak dan deze titels in het frame.
Mijn vraag is: hoe krijg ik deze titels, in mijn inhoudsopgave? "Woord vooraf" en "Inleiding" moeten een paginanummer in de inhoudsopgave hebben (helemaal op het einde, na allemaal opvullende puntjes), de 3 titeldelen moeten zonder paginanummer in de inhoudsopgave verschijnen.
Wat ik heb gedaan om het op te lossen: de beveiliging tegen handmatige wijzigingen afgezet, en er gewoon handmatig bijgetypt. Maar dit zal (hopelijk) wel een makkelijkere werkwijze hebben neem ik aan?
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Dizzy op ma mei 10, 2010 6:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
OpenOffice 3.2 op Windows XP
Re: Titel toevoegen aan inhoudsopgave
Het zou te doen moeten zijn om die extra koppen de profielen Kop 3 en 4 te geven, of zelfs 3, 4 en 5, als daar behoefte aan is. En dan die koppen ook in de inhoud terug laten komen.
Als het probleem opgelost is, bewerk dan het eerste bericht in dit onderwerp en zet [OPGELOST] aan het begin van de titel.
Als het probleem opgelost is, bewerk dan het eerste bericht in dit onderwerp en zet [OPGELOST] aan het begin van de titel.
Het probleem is dan dat deze ook een nummering meekrijgen (ingesteld als kop 6). Met andere woorden: de titel, die enkel in een iets groter lettertype moet staan, wordt: 1.1.1.1.1.1 Woord vooraf. Ik heb een geprobeerd om de eigenschappen van Kop 6 te veranderen, maar in het tabblad "Overzicht & nummering" is er geen mogelijkheid om dit uit te schakelen. Ook zoek en testwerk in andere tabbladen levert niets bruikbaars op.
Bedankt alvast voor uw hulp
Bedankt alvast voor uw hulp
Dat doe je daar ook niet maar bij Extra - Hoofdstuknummering. Welkom bij de verwarrende interface. 

Perfect, we zijn al een stapje verder 
Ik heb even de instellingen van de inhoudsopgave gewijzigd zodat deze 6 niveaus weergeeft. (ik heb "Woord Vooraf" Kop 6 gegeven). Als ik de inhoudsopgave bijwerk, verschijnt deze jammer genoeg nog niet in de index. Met welke bewerking moet ik toevoegen dat alles met kop 6 (en met 7) toegevoegd wordt?

Ik heb even de instellingen van de inhoudsopgave gewijzigd zodat deze 6 niveaus weergeeft. (ik heb "Woord Vooraf" Kop 6 gegeven). Als ik de inhoudsopgave bijwerk, verschijnt deze jammer genoeg nog niet in de index. Met welke bewerking moet ik toevoegen dat alles met kop 6 (en met 7) toegevoegd wordt?
Wat gek, als ik het aanpas, worden wel alle koppen tot en met het laagste niveau opgenomen. Misschien gewoon bestand opslaan en nog eens proberen?
Volgens mij doe ik iets verkeerd bij 'extra -> Hoofdstuknummering'. Hoe zorg ik ervoor dat er geen nummering voor niveau 6 komt te staan? Waarschijnlijk ligt daar mijn fout. Ik geef niveau 6 een ander Alinea-opmaakprofiel.
Bij Extra - Hoofdstuknummering bij het juiste niveau bij Nummer Geen instellen.
Perfect, met wat opmaakprofiel-gepruts is het me gelukt.
Bedankt voor uw snelle reacties!
Bedankt voor uw snelle reacties!