[Opgelost] paginanummers inhoudsopgave/index
[Opgelost] paginanummers inhoudsopgave/index
Hallo,
ik heb voor een paper via open office een inhoudsopgave gemaakt, maar hij zet in mijn inhoudsopgave mijn paginanummers niet mooi onder elkaar. bij hoofdstuk 1 zet hij ze wat meer naar voor, bij hoofdstuk 2 meer naar achter, bij hoofdstuk 3 nog meer, enzovoort...
dit geeft nogal een slordig zicht en ik vind nergens waar ik dat kan aanpassen.
als ik het handmatig doe, krijg ik problemen met mijn opmaak en das eigenlijk ook niet de bedoeling
iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
bedankt!
Loes
ik heb voor een paper via open office een inhoudsopgave gemaakt, maar hij zet in mijn inhoudsopgave mijn paginanummers niet mooi onder elkaar. bij hoofdstuk 1 zet hij ze wat meer naar voor, bij hoofdstuk 2 meer naar achter, bij hoofdstuk 3 nog meer, enzovoort...
dit geeft nogal een slordig zicht en ik vind nergens waar ik dat kan aanpassen.
als ik het handmatig doe, krijg ik problemen met mijn opmaak en das eigenlijk ook niet de bedoeling
iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
bedankt!
Loes
Laatst gewijzigd door Loes op wo jun 03, 2009 11:16 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: paginanummers inhoudsopgave/index
Dat klinkt erg vreemd en niet zoals het hoort. Als ik het goed heb worden de paginacijfers door een tab rechtslijnend geplaatst tenzij je aangeeft dat je ze ergens anders wil hebben - bijvoorbeeld direct achter een titel aan met hooguit een paar spaties ertussen. Als je de tab linkslijnend maakt met tabposities over de breedte van je papier, gaat het er schots en scheef op komen.Als dit je op een idee brengt, prima, als het nog niet werkt, kun je dan duidelijker aangeven hoe je dit vreemde effect bereikt?
Als je probleem opgelost is, bewerk dan het eerste bericht in dit onderwerp (klik op WIJZIG) en zet aan het begin van de titel [Opgelost]. Je kunt ook het groene vinkje toevoegen.
Als je probleem opgelost is, bewerk dan het eerste bericht in dit onderwerp (klik op WIJZIG) en zet aan het begin van de titel [Opgelost]. Je kunt ook het groene vinkje toevoegen.
mja ik snap nog altijd niet wat ik heb misgedaan.
ik heb heel mijn tekst naar een leeg document gekopieerd en daar kon ik wel een normale inhoudsopgave maken. maar dat verpest mijn hele opmaak voor de rest van mijn document dus het is niet echt een goede oplossing.
als er iemand nog een idee hoeft hoe ik dit kan oplossen zijn reacties altijd welkom!
ik heb heel mijn tekst naar een leeg document gekopieerd en daar kon ik wel een normale inhoudsopgave maken. maar dat verpest mijn hele opmaak voor de rest van mijn document dus het is niet echt een goede oplossing.
als er iemand nog een idee hoeft hoe ik dit kan oplossen zijn reacties altijd welkom!
Hebben al de koppen die jet op hetzelfde niveau in de inhoudsopgave wilt hebben wel dezelfde stijl? (Kop 1 bijvoorbeeld)
Is je probleem opgelost of je vraag beantwoord?
Zet dan [opgelost] in de titel van je draad.
Dat vroeg ik me ook al af.
ja, en die staan ook allemaal onder elkaar. dus kop 1 zet hij allemaal op dezelfde lijn en kop 2 springt dan naar achter en zo voort...
Wacht even, nou wordt het wat anders, ik dacht dat de bladzijdenummers alleen versprongen, maar je bedoelt dat de hele regel inspringt. Volgens mij gebeurt dat ook alleen als je met de opmaak gaat knoeien, maar hoe dan ook: als je rechtsklikt op de inhoudsopgave kun je de indeling bewerken, het inspringen van stukken op verschillende niveaus is dacht ik daar wel ergens geregeld. Probeer eerst zelf eens met de opties daar, kom als dat niet helpt terug, dan kijk ik het in OOo na.
Was toch anders. Je moet de opmaakprofielen voor Inhoudsopgave1, Inhoudsopgave2, enz. aanpassen. Druk op F11 om de lijst met opmaakprofielen te openen, selecteer Opmaakprofielen in gebruik om niet te verzuipen in de profielen, rechtsklik dan op Inhoudsopgave2 en kies Wijzigen, selecteer de tab Inspringingen en afstanden zet daar Vóór tekst op 0. Herhaal dat voor de andere profielen voor de inhoudsopgave die je gebruikt.
Dat is het standaard gedrag van OOo, veel mensen geven de voorkeur aan die opmaak omdat het een redelijk overzichtelijk resultaat geeft. Mocht je het alsnog willen veranderen dan hoef je alleen maar Floris' aanwijzingen te volgen.Loes schreef:ja, en die staan ook allemaal onder elkaar. dus kop 1 zet hij allemaal op dezelfde lijn en kop 2 springt dan naar achter en zo voort...
Is je probleem opgelost of je vraag beantwoord?
Re: paginanummers inhoudsopgave/index (opgelost)
kheb het in orde gekregen.
bedankt voor jullie hulp!
bedankt voor jullie hulp!