Voorwaardelijk plakken

Bespreek het rekenblad
Douwe de Jong
Berichten: 2
Lid geworden op: zo mar 14, 2010 8:48 pm

Voorwaardelijk plakken

Bericht door Douwe de Jong »

Hallo,
Ik zal eerst even vertellen waar het me om gaat.

Ik heb in een technische omgeving een lijst in Clac, waar allerlei gereedschapjes, onderdelen daarvan enz. staan.
Ik wil daar een bestellijst aan koppelen (2de blad) die ALLEEN de items bevat die aan inkoop doorgeven moeten worden voor bestelling.
Ik heb in de eerste lijst een kolom "te bestellen aantal ".


Mijn vraag is: bestaat er zoiets als "plakken als" zodat ik een regel in het 2de blad kan plakken indien de waarde in de kolom "te bestellen aantal" groter is dan 0?
En dan bedenk ik me nu, is het mogelijk de aantallen automatisch op nul te zetten zodra de bestellijst geprint of gemaild is?

Groet,
Douwe
OpenOffice 3.1 op Windows XP
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2111
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Voorwaardelijk plakken

Bericht door floris v »

Dat is typisch iets voor een database, daarmee kun je met een query de gegevens ophalen die aan een bepaald criterium voldoen en die gebruiken.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Douwe de Jong
Berichten: 2
Lid geworden op: zo mar 14, 2010 8:48 pm

Re: Voorwaardelijk plakken

Bericht door Douwe de Jong »

Floris,

Daar heb je helemaal gelijk in, alleen is die voor mijn afdeling niet toegankelijk... kan proberen of ze dat vrij willen geven of het moet toch in Calc.
Ik wacht af.

Douwe
OpenOffice 3.1 op Windows XP
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2111
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Voorwaardelijk plakken

Bericht door floris v »

Het kan toch wel: stel bij Gegevens - Filter - Standaardfilter in voor Kolom X voorwaarde: > ; waarde: 0, dan worden alle regels verborgen die daaraan niet voldoen en kunnen de goede regels worden gekopieerd en geplakt.

Als het probleem opgelost is, bewerk dan het eerste bericht in dit onderwerp en zet [OPGELOST] aan het begin van de titel.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Johan
Berichten: 496
Lid geworden op: di jun 02, 2009 11:53 pm

Re: Voorwaardelijk plakken

Bericht door Johan »

In de bijlage zit een ideetje verwerkt omtrend een manier van werken. Het is waarschijnlijk zeer onvolledig, maar dit is ook maar een poging met de beperkte informatie door u verschaft? 8-)
Op het rekenblad "Aankoop" is de geldigheid van de cellen in kolom C afhankelijk van de inhoud in de cel van kolom B. :geek:
Bijlagen
Douwe.ods
(12.15 KiB) 263 keer gedownload
Plaats reactie