powerpointpresentatie overdragen op Windows word??

Bespreek het presentatieprogramma
Bart Dijkstra
Berichten: 1
Lid geworden op: do feb 11, 2010 4:53 pm

powerpointpresentatie overdragen op Windows word??

Bericht door Bart Dijkstra »

Ik probeer voor mijn zoon een powerpointpresentatie te maken op openoffice. Dat gaat mooi maar hij loopt niet op een normale Windows komputer. Hoe kopieer ik de presentatie op een USB- stick zodat hij het op school op de komputer kan laten lopen. De school gebruikt windows word?
Windows XP professionel
Open Office 3.1
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: powerpointpresentatie overdragen op Windows word??

Bericht door floris v »

De school moet Powerpoint hebben - het complete programma of de viewer, maar voor presentaties die met OOo zijn gemaakt is OOo zelf natuurlijk de beste optie. Kies bij het opslaan als powerpoint-bestand in elk geval ook echt het bestandstype en verander niet alleen de extensie (dat klinkt flauw, maar er zijn mensen die dat doen, dus voor alle zekerheid zet ik het erbij).
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Gebruikersavatar
lode
Berichten: 85
Lid geworden op: wo mei 13, 2009 11:27 am

Re: powerpointpresentatie overdragen op Windows word??

Bericht door lode »

Even met een fotootje

Opslaan als
oo10.jpg
groeten
Lode
HP Pavilion p6-2030be/WIN 7 Home Premium SP1/Intel Core i5-2500.3.3GHz/ 8Gb DDR3 HD 1.5 TB/IE 9/MS Office Pro 2003/OpenOffice 3.3.0 NL/NOD32nl
Gebruikersavatar
henke54
Berichten: 305
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:28 pm

Re: powerpointpresentatie overdragen op Windows word??

Bericht door henke54 »

Bart Dijkstra schreef:Ik probeer voor mijn zoon een powerpointpresentatie te maken op openoffice.
@Bart Dijkstra,
bedoel je hier niet misschien .....een IMPRESS-presentatie i.p.v. powerpoint-presentatie ? :mrgreen: ;)
en als het dat is, dan is volgens mij het verkieslijk van eerst op je eigen comp dat bestand in het originele odp-extensie op te slaan, en daarna dan dat bestand terug te openen in OOo en (nog eens) op te slaan zoals hierboven door lode en floris werden vermeld . ;)
LibreOffice 3.5.4.2
op Ubuntu Linux 12.04 LTS
cornouws
Berichten: 135
Lid geworden op: do mei 14, 2009 12:43 am
Contacteer:

Re: powerpointpresentatie overdragen op Windows word??

Bericht door cornouws »

Bart Dijkstra schreef:Ik probeer voor mijn zoon een powerpointpresentatie te maken op openoffice. Dat gaat mooi maar hij loopt niet op een normale Windows komputer. Hoe kopieer ik de presentatie op een USB- stick zodat hij het op school op de komputer kan laten lopen. De school gebruikt windows word?
Naast de andere adviezen:
- als je als ppt hebt opgeslagen: eerst sluiten en weer openen om nog een keer te controleren of er bij het opslaan als ppt niets verkeerd is gegaan (kan voorkomen);
- zijn de gebruikte lettertypen ook aanwezig op de computer van school?
Andere mogelijkheden:
- exporteren als PDF (menu Bestand|Exporteren als PDF) - je hebt dan niet een presentatie met effecten, maar wel iets waarvan je weet dat het er overal hetzelfde uit ziet. (Gaan we er even van uit dat op school een pdf-viewer op de PC staat);
- OpenOffice.org portable op een USB stick zetten, mét de presentatie. Dan heeft je zoon gewoon de presentatie in Impress en dat is het mooiste :-)
http://portableapps.com/apps/office/openoffice_portable

vr. groet & succes
Cor
- altijd de meest recente LibreOffice (en soms OpenOffice) op Ubuntu -
extensies fastNAW & CT2N / https://www.mijncloudoffice.nl
Eva
Berichten: 2
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 11:06 am

Re: powerpointpresentatie overdragen op Windows word??

Bericht door Eva »

Ik zit met hetzelfde probbleem voor mijn zoontje, hij moet donderdag zijn boekpresentatie doen op school.
Hoe werkt die laatste optie dat programma openen, USB stick in de computer, programma downloaden op de USB stick en daaarna de Impress presentatie die hij gemaakt heeft van de boekbespreking downloaden?

Eva
openoffice 3.1
cornouws
Berichten: 135
Lid geworden op: do mei 14, 2009 12:43 am
Contacteer:

Re: powerpointpresentatie overdragen op Windows word??

Bericht door cornouws »

Eva schreef:Hoe werkt die laatste optie dat programma openen, USB stick in de computer, programma downloaden op de USB stick en daaarna de Impress presentatie die hij gemaakt heeft van de boekbespreking downloaden?Eva
Zie mijn opmerking hiervoor over PortableOpenOffice,org
- altijd de meest recente LibreOffice (en soms OpenOffice) op Ubuntu -
extensies fastNAW & CT2N / https://www.mijncloudoffice.nl
Gebruikersavatar
henke54
Berichten: 305
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:28 pm

Re: powerpointpresentatie overdragen op Windows word??

Bericht door henke54 »

Ikzelf, als ouder zou mijn 'beklag' gaan doen bij de directie van die school voor het feit dat er geen mogelijkheid is om een ODF bestand te kunnen presenteren ... :twisted:

De Belgische Overheid VERPLICHT zelfs om onderling het ODF formaat te hanteren :
OpenDocument Format (ODF) is een open documentstandaard voor kantoorapplicaties, die door steeds meer organisaties en overheden gebruikt wordt. Het formaat is verplicht voor de uitwisseling van bewerkbare kantoordocumenten tussen de Belgische FODs en PODs.
http://www.fedict.belgium.be/nl/binarie ... 104070.odt

Bovendien kan je als ouder deze link van Microsoft eens tonen als tegenargument.
LibreOffice 3.5.4.2
op Ubuntu Linux 12.04 LTS
Plaats reactie