bevriezen writer na aanpassingen settings

Bespreek de tekstverwerker
flodurf

bevriezen writer na aanpassingen settings

Bericht door flodurf »

Als ik een setting in writer aanpas, bijvoorbeeld het font met F11 of andere F11 mogelijkheden, of als ik de eigenschappen van het bestand wil oproepen via bestand -> eigenschappen gebeurt er niets meer. Volgens taakbeheer is de toepassing geactiveerd, het proces draait, maar in openoffice writer is geen beweging meer te krijgen. De menu balk van het office venster is grayed-out, alle functies zijn nu onbenaderbaar en het enige wat ik kan doen is het proces stoppen en de zaak weer opnieuw opstarten. Het opstarten vereist dan altijd een herstel van het document waar ik mee bezig ben.

Ik vermoed dat het iets met netwerk toestanden te maken heeft, het overkomt me bijvoorbeeld altijd als ik thuis werk verbonden via VPN. Regelmatig krijg ik ook de melding dat OO al gebruikt wordt door een andere gebruiker, die ik dan overigens zelf ben! Ik kan dan wel door gaan.

Help me alstublieft, laat me niet hoeven terugkeren naar MS-Word, want dat lijkt op dit moment de enige werkbare oplossing.
Openoffice 3.1 op windows XP
floris v

Re: bevriezen writer na aanpassingen settings

Bericht door floris v »

Blijkbaar is het een probleem tussen OOo en VPN, zie b.v. deze draad, waarop helaas geen reacties zijn gekomen: http://www.oooforum.org/forum/viewtopic.phtml?t=84465.

Ik kan helaas niet beoordelen of dat echt aan OOo ligt of aan b.v. beveiligingsinstellingen op de computer of het netwerk.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie