toetsen (opgelost)

Bespreek de tekstverwerker
ellen

toetsen (opgelost)

Bericht door ellen »

Veel toetsen die meerdere functies hebben werken niet goed in Writer. Voorbeeld: in plaats van een vraagteken krijg ik een is-gelijk-teken. Dit probleem doet zich voor sinds ik Open Office 3 gebruik. Weet iemand een oplossing? Office opnieuw laden?
Groeten, Ellen
Laatst gewijzigd door ellen op ma dec 21, 2009 5:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
OpenOffice.org 3 met Windows XP
floris v

Re: toetsen

Bericht door floris v »

Ik denk dat je probleem te maken heeft met de Nederlandse toetsenbordindeling - een instelling Van Windows. Ik kan me niet herinneren of het probleem zich ook voordeed bij Word. De oplossing die ik ervoor heb bedacht is de Nederlandse toetsenbordindeling gewoon te verwijderen en voor Nederlands de indeling Engels (Verenigde Staten) te gebruiken. Je regelt dat in het Configuratiescherm - Landeninstellingen - Toetsenborden en talen (dat is voor Vista, maar voor XP is het meen ik ongeveer hetzelfde, het moet in elk geval te vinden zijn).

Als het probleem opgelost is, bewerk dan het eerste bericht in dit onderwerp en zet [OPGELOST] aan het begin van de titel.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
ellen

Bericht door ellen »

Bedankt voor je reactie, maar helaas, mijn toetsenbord staat al op vs/internationaal, dit om het plaatsen van accenten makkelijker te maken.
floris v

Bericht door floris v »

Kijk maar eens op wikipedia, daar zie je een afbeelding van het Nederlandse toetsenbord. Het kan zijn dat het Nederlandse toetsenbord nog wel beschikbaar is en dat het dan listig wordt ingesteld zonder dat je het door hebt. Ik heb het helemaal verwijderd, dat was de enige manier om van die ellende af te komen.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
ellen

Bericht door ellen »

Dit is een heel goede tip, het probleem is opgelost. Bedankt!
Plaats reactie