[opgelost] opmaak van datumveld verdwijnt uit sjabloon

Bespreek de tekstverwerker
seppe

[opgelost] opmaak van datumveld verdwijnt uit sjabloon

Bericht door seppe »

Ik ben nog niet zo lang bezig met openoffice maar stoot nu tegen een probleem aan.
In een sjabloon (odt-bestand) pas ik de opmaak van een datumveld aan naar d mmmm yyyy. Ik zou graag hebben dat er 11 december 2009 komt te staan.
Dit werkt prima tot ik het bestand opsla, sluit en opnieuw open. Dan staat er terug een amerikaanse notatie december, 11, 2009.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
openoffice 3.1.1 op windows xp
floris v

Re: opmaak van datumveld verdwijnt uit sjabloon

Bericht door floris v »

Datumopmaak hangt o.a. af van de landinstelling van de computer. Welke is dat? Welke taalversie van OOo gebruikt u - de Engelse of de Nederlandse? Misschien maakt het ook nog wat uit of het veld in een tabel staat als getalherkenning aan staat.
Als ik de datum invoeg met Invoegen - Velden - Overige - Document, kan ik de opmaak van de datum kiezen, en na opslaan als sjabloon en openen van een nieuw document op basis van dat sjabloon blijft de gekozen opmaak staan. Maar ik heb dan ook de Nederlandse versie en standaard ingesteld bij Extra - Opties - Taalinstellingen - Talen.

Als het probleem opgelost is, bewerk dan het eerste bericht in dit onderwerp en zet [OPGELOST] aan het begin van de titel.

Het luistert nogal nauw, dus als deze aanwijzingen niet helpen, geef dan s.v.p. nauwkeurig aan wat u doet ,zodat we uw werkwijze kunnen volgen.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
seppe

Re: opmaak van datumveld verdwijnt uit sjabloon

Bericht door seppe »

Ik heb het ondertussen gevonden.
Mijn versie is een nederlandstalige.
Het document kreeg ik echter van een leverancier en daar stond de landinstelling op US.

Bedankt voor de voorzet!
openoffice 3.1.1 op windows xp
Plaats reactie