[Opgelost] Ik heb iets niet goed gedaan...

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
Madiana

[Opgelost] Ik heb iets niet goed gedaan...

Bericht door Madiana »

Naamloos.png
Naamloos.png (101.78 KiB) 77 keer bekeken
Beste lezers op dit forum,

Ik heb iets verkeerd gedaan waardoor Open Office er anders uitziet als normaal. Misschien dat iemand in de print screen kan zien hoe het probleem kan worden opgelost. De print screen in dit bericht laat beter zien wat er aan de hand is dan de print screen in mijn eerdere bericht, vandaar dat ik dit bericht toevoeg.

Ik wilde mijn eerdere bericht verwijderen. Ik vond onderin de optie 'verwijder bericht'. Ik heb in het vakje voor dit berichtje een vinkje geplaatst, maar het bericht werd helaas niet verwijderd. Ik weet daarom niet hoe ik het eerdere bericht kan verwijderen. Kan de moderator dit misschien verwijderen? Bij voorbaat hartelijk dank.

De letters en de pictogrammen in de print screen zijn wel héél erg klein. Ik hoop maar dat iemand herkent wat er is gebeurd. Ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan. Ik denk dat ik met mijn hand uitschoot en daarbij iets heb aangeraakt waardoor er dingen zijn verplaatst.

Vriendelijke groeten,
Madiana
Laatst gewijzigd door floris v op do nov 06, 2025 4:25 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vinkje toegevoegd.
OpenOffice 4.1.7 / Windows 10 Home (Versie 22H2) /Firefox 128.0.2 (64-bits)
RPG

Re: Ik heb iets niet goed gedaan...

Bericht door RPG »

Het is mij niet geheel duidelijk wat nu het probleem is maar ik ga er van uit dat de letter in de menubalk te klein zijn. Als het probleem iets anders is dan het graag beter beschrijven.

De oplossing voor de te kleine letters in de menu balk is mogelijk
Kijk eens naar Extra - Opties - OpenOffice - Weergave. Staat Gebruik systeemlettertypen voor gebruikersinterface aangevinkt? Wat staat er bij Op schaal brengen? Je kunt ook met de andere instellingen op die tab experimenteren, maar dit zijn denk ik de belangrijkste.
Het bovenstaand is een citaat van Floris v

Het is ook mogelijk dat je op een of andere manier voor je monitor gekozen hebt voor een hogere resolutie en het resultaat wordt dan dat de letters kleiner worden. De oplossing hier is afhankelijk van je monitor.
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
floris v

Bericht door floris v »

De letters in de menubalk van OpenOffice zijn even groot als die in de menubalk van Paint, dus het zou wel eens kunnen liggen aan de schermresolutie. Je kunt die veranderen in de instellingen van Windows.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Madiana

Bericht door Madiana »

Hallo RPG en Floris V,

Sorry dat ik niet heb gereageerd op jullie berichten, maar ik heb geen melding gekregen dat iemand heeft gereageerd op mijn bericht op dit forum. Ik dacht dat ik een mailtje zou krijgen als iemand een reactie heeft geplaatst. Ik heb ook gezien dat dat goed stond ingesteld hieronder (er staat, en er stond, een vinkje voor 'Informeer me wanneer een reactie is geplaatst').
Er is ook geen e-mail in de map Ongewenste Mail terechtgekomen.

Ik ga nu even jullie berichten goed lezen en dan reageer ik in een ander bericht.
Laatst gewijzigd door Madiana op do nov 06, 2025 1:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Madiana

Bericht door Madiana »

Hallo RPG,

Dank voor je reactie.

De reden van mijn bericht was niet dat de lettertjes erg klein zijn. Dat de letters erg klein zijn was iets dat mij opeens opviel.

Ik zie dat ik het probleem inderdaad niet goed omschrijf. Ik ga een poging wagen het beter te doen.
Het probleem is dat een aantal 'dingen' (sorry, ik weet niet hoe ik deze dingen moet aanduiden)...er anders uitzien dan normaal

Ik zal proberen te laten zien wat ik bedoel.

Als je naar de tweede blauwe balk kijkt (Geen titel2), en als je dan een klein stukje verder naar beneden kijkt dan zie je daar twee woorden staan: 'Koppen' en daaronder 'Tabellen'. Er staan daaronder nog meer woorden die je op deze plek niet ziet, maar het is een lijstje met de volgende woorden:

(Navigeer)

Koppen
Tabellen
Tekstframes
Afbeeldingen
OLE-objecten
Bladwijzers
Secties
Hyperlinks
Verwijzingen
Indices
Notities,
Tekenobjecten

Dit lijstje moet ergens anders staan. Toch?
Dat is o.a. wat ik bedoel.

En die kleuren helemaal bovenin.... die staan daar normaal toch niet? Die kleuren staan toch ook niet allemaal naast elkaar? Normaal staat er een pictogram (Tekstkleur). Als je op het pijltje rechts van dat pictogram klikt dan zie je al de verschillende kleuren.

ik doelde op deze 'dingen' toen ik in mijn eerste post schreef dat 'OpenOffice er anders uitziet als normaal'.
Ik had misschien beter kunnen schrijven dat de layout er anders uitziet als normaal.
Laatst gewijzigd door Madiana op do nov 06, 2025 2:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Madiana

Bericht door Madiana »

Hallo Floris,

Dank voor je reactie.

Ik vind de lettertjes inderdaad wel heel erg klein, maar dat was niet de reden van mijn eerste bericht.
Hierboven heb ik laten weten wat precies de reden was van mijn post.

Vriendelijke groeten
Laatst gewijzigd door Madiana op do nov 06, 2025 2:52 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
RPG

Bericht door RPG »

Het laatste maakte duidelijk wat het probleem is. De oplossing is het zelfde als in
(Opgelost) Ik kan mijn documenten niet meer openen

Druk op de F5 toets.

De vorige keer heb ik aangegeven dat je moest oefenen met het vergroten en verkleinen van een venster en waar je nu tegen aanloopt is het feit dat je het venster van de navigator niet verkleind hebt maar uitgeschakeld door op de F5 toets te drukken werd de navigator opnieuw getoond en op de zelfde problematische grootte.

Over het geen herinnering meer ontvangen heeft mogelijk te maken met je email-adres. Kun je met ja of nee beantwoorden of je een gmail.com adres gebruikt? Niet hier je email adres opschrijven .
Misschien dat Floris v er iets over zeggen kan.
Madiana

Bericht door Madiana »

Nee
Madiana

Bericht door Madiana »

Dank je wel, RPG!

Moet ik nog ergens aangeven dat het probleem is opgelost?
floris v

Re: [Opgelost] Ik heb iets niet goed gedaan...

Bericht door floris v »

Ik krijg ook geen e-mailbevestiging als er een reactie op een post van me geplaatst is. Maar ik heb dus een gmail-adres, en dat is de oorzaak. De Gmailserver beschouwt al zulke berichten van websites als spam, ook als ze geen spam zijn.
* LibreOffice 24.2.7.2 op Ubuntu Linux
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
RPG

Re: [Opgelost] Ik heb iets niet goed gedaan...

Bericht door RPG »

Ik heb al aangegeven dat het Opgelost is.
Plaats reactie