[Opgelost] Probleem openen bestaand document
-
[Opgelost] Probleem openen bestaand document
Na de installatie van Versie 4.1.15 in Windows 11 is het openen van Calc bijzonder traag. Vaak komt dan ook de melding dat een eerder afgesloten file eerst hersteld moet worden. V 4.1.15 is meerdere keren opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft. Na de-installatie wordt dan eerst het register schoongemaakt voordat opnieuw geïnstalleerd wordt. Is dit probleem bekend?
Laatst gewijzigd door floris v op ma nov 11, 2024 8:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Als opgelost gemarkeerd
Reden: Als opgelost gemarkeerd
OpenOffice V3.3.0 met Windows Vista 32-bit Home Premium
Re: Probleem openen bestaand document
Als OpenOffice niet goed wordt afgesloten, bv door een crash, blijft er een "lockbestand" staan, dat moet verhinderen dan het bestand door meer dan één gebruiker wordt geopend. Deze lockbstanden (extensie ".lock") kun je gewoon deleten, dan houden de meldingen wel op.
Ik snap niet wat je bedoelt met register schoonmaken, dat doet me denken aan het Windows-register. De instellingen van OpenOffice worden bewaard in het gebruikersprofiel, dat bij de-installatie niet wordt gewist, en als daar iets mee mis is, helpt opnieuw installeren ook niet. In dat geval helpt alleen het resetten van het gebruikersprofiel. Zie Tutorial Gebruikersprofiel vernieuwen.
Ten slotte: je kunt overwegen over te stappen op LibreOffice, dat wordt beter onderhouden en het biedt betere ondersteuning voor docx, xlsx enz.
Ik snap niet wat je bedoelt met register schoonmaken, dat doet me denken aan het Windows-register. De instellingen van OpenOffice worden bewaard in het gebruikersprofiel, dat bij de-installatie niet wordt gewist, en als daar iets mee mis is, helpt opnieuw installeren ook niet. In dat geval helpt alleen het resetten van het gebruikersprofiel. Zie Tutorial Gebruikersprofiel vernieuwen.
Ten slotte: je kunt overwegen over te stappen op LibreOffice, dat wordt beter onderhouden en het biedt betere ondersteuning voor docx, xlsx enz.
-
Re: Probleem openen bestaand document
Ik bedoelde i.d.d. het Windows register met al z'n verwijzingen. Was me niet bewust van de Open Office map. Heb nu jouw aanwijzing gevolgd. Probleem weg!
OpenOffice V3.3.0 met Windows Vista 32-bit Home Premium