Zelf een assistent maken in Writer?

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
Avalanche
Berichten: 2
Lid geworden op: do nov 19, 2009 11:54 am

Zelf een assistent maken in Writer?

Bericht door Avalanche »

Ik onderzoek de mogelijkheden om binnen onze organisatie over te stappen van MS Office 2003 naar Open Office in plaats van MS Office 2007. Eén van de mogelijkheden van Writer is het werken met de functie assistent (bestand > assistent > brief). Ik ben hier heel enthousiast over. Een assistent begeleidt de auteur in het opstellen van een brief (keuze voorgedrukt briefpapier of niet, keuzelijstje aanhef en slotformules, gebruik database voor adresgegevens, ...).

Is het mogelijk om die assistent zelf aan te passen of een sjabloon te maken dat via de assistent kan worden ingevuld?

Alvast bedankt voor de reacties.

Mario
OpenOffice 3.1 op windows XP professional
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Zelf een assistent maken in Writer?

Bericht door floris v »

Assistenten zijn zeker makkelijk in gebruik, maar het maken ervan is nogal bewerkelijk. Ik vermoed dat ze zelf te maken zijn als macro's, alle schermen moet u dan dus wel zelf ontwerpen.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Avalanche
Berichten: 2
Lid geworden op: do nov 19, 2009 11:54 am

Re: Zelf een assistent maken in Writer?

Bericht door Avalanche »

Macro's... Daar heb ik geen kaas van gegeten. Maar ik veronderstel dat er wel bedrijfjes zijn die dit voor mij kunnen doen?
OpenOffice 3.1 op windows XP professional
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Zelf een assistent maken in Writer?

Bericht door floris v »

Een andere mogelijkheid is op het Engelstalige forum om hulp te vragen. Daar zitten mogelijk mensen bij die bij zoiets willen assisteren of kunnen aangeven waar verder te zoeken. Of er bedrijfjes zijn die dit soort dingen voor OOo doen weet ik niet.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie