Is er ook een toetsencombinatie voor het Cellen Samenvoegen (onder Opmaak)?
Anders heeft de Macro recorder daar geen vat op.
Cellen samenvoegen in Calc
Cellen samenvoegen in Calc
OpenOffice 4.1.7 op Windows10
Re: Cellen samenvoegen in Calc
Op dit moment heb ik geen beschikking over ApacheOffice alleen maar LibreOffice maar veel verschil maakt dat voor het antwoord niet uit. Voor zover ik weet is het gewoon mogelijk om eerst gewoon een aantal cellen te selecteren en daarna de macro toepassen. Ik moest alleen het woord REM weghalen.
De link werkbalken geeft een uitleg hoe je zelf werkbalken kunt maken. Ik begrijp ook niet zo goed waarom je een macro wilt opnemen terwijl er al een menuopdracht bestaat en het ook mogelijk is om aan een menu opdracht een sneltoets toe te voegen.
Eerst selecteren
Wanneer je wilt werken met calc maar ook dat is ook waar voor anderen onderdelen van Office dat er vaak eerst iets geselecteerd moet worden en daarna wordt er gekozen wat er gedaan moet worden met het geselecteerde. Het is meestal zo dat het resultaat ook geselecteerd is. Dit maakt het gemakkelijk om eenvoudig de volgende opdracht toe te passen.
De link werkbalken geeft een uitleg hoe je zelf werkbalken kunt maken. Ik begrijp ook niet zo goed waarom je een macro wilt opnemen terwijl er al een menuopdracht bestaat en het ook mogelijk is om aan een menu opdracht een sneltoets toe te voegen.
Eerst selecteren
Wanneer je wilt werken met calc maar ook dat is ook waar voor anderen onderdelen van Office dat er vaak eerst iets geselecteerd moet worden en daarna wordt er gekozen wat er gedaan moet worden met het geselecteerde. Het is meestal zo dat het resultaat ook geselecteerd is. Dit maakt het gemakkelijk om eenvoudig de volgende opdracht toe te passen.
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Re: Cellen samenvoegen in Calc
OK, je zegt dat het mogelijk is om aan een menu opdracht een sneltoets toe te voegen. Die suggestie waardeer ik. Via het Help menu kom je daar niet achter. Via "Extern-aanpassen-sneltoetsen" vond ik bij "Opmaak-Sneltoetsen Cellen Samenvoegen" de reeds voorgeprogrammeerde sneltoets F2. Dat was eigenlijk het korte antwoord op mijn vraag. Macro niet nodig.
OpenOffice 4.1.7 op Windows10