Boekhoudprog

Bespreek het rekenblad
theo1938

Boekhoudprog

Bericht door theo1938 »

Goedenavond.
Er zijn diverse boekhoudprogs op basis van Excel in de aanbieding. Die werken niet lekker met mijn OpenOffice.
Kent iemand een (of meer) boekhoudprog wat is gebouwd op OpenOffice ?
Bvd voor info.
openoffice 3.1
RPG

Re: Boekhoudprog

Bericht door RPG »

Hallo

Antwoord op de feitelijke vraag heb ik niet! Maar wat ik niet zo goed begrijp: Ik zie zowel op het Nederlandse forum als op de Engelse forum regelmatig vragen over het maken van iets wat met boekhouden te maken heeft. Vanuit de vragenstellers zelf zie ik daarna weinig tot geen respons over de verdere ontwikkeling die is opgedaan. Ook zie ik niet dat de kennis gedeeld wordt.

Ik zou voor twee zaken willen pleiten
a) het steunen van mensen die opensoftware ontwikkelen. Dit steunen kan zijn moreel maar ook financieel.
b) het delen van zelf gemaakt programma's mogelijk op dit forum.

Het eerste punt maakt mogelijk dat er door anderen software ontwikkeld wordt. Het delen van zelfgemaakt software zou ook in het voordeel kunnen zijn van de gever daar anderen misschien ook helpen nadenken over zijn idee.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Als mogelijk antwoord kan gnucash misschien dienen!
http://www.gnucash.org/

Romke
theo1938

Bericht door theo1938 »

Ben zelf (vanouds) een boekhouder geweest. Toen nog alles handmatig. Ken dus de materie.
Heb de laatste (ca 10 jaar) met een prog gewerkt dat alleen nog onder MSdos draaien kan. Tijd dus voor wat anders.
Zoekend naar iets nieuws dan ontmoet ik 2 grote problemen. En dat is met boekhouden in Excel. Mijn grootste probleem is dat veel aanbiedingen slaan op een contract met maandelijkse betalingen. Vaak lijken die aanbiedingen bijna obscuur.
Het andere is dat ik werk met Calc van OpenOffice. Maar dan voor totaal andere dingen dan boekhouden. Heb continu diverse schermpjes van rekenblad in het werkgeheugen. Dat hoort bij mijn werk. Heb 2 boekhoudprogs (obv Excel) getest en met beide gaan mijn werk-rekenbladen naar de haaien. Die moeten dan worden hersteld en dat blijkt dan ook nog niet helemaal correct uitgevoerd. Dus advies voor iedereen: Koop geen boehkhoudprog welk is gebaseerd op Excel al je ook met OpenOffice werkt !
Dus ging ik zoeken naar een boekhoudprog welk is gebaseerd op OpenOffice. En die kan ik niet vinden. Althans niet in NL en niet voldoend aan mijn (wat uitgebreide) wensen.
Nu heb ik mijn keuze gemaakt. Het wordt een boekh.prog wat is gebouwd op (het oude, maar degelijke) dBase.
Misschien hebben mensen/leden van dit forum iets aan mijn relaas.
Aan diegenen die op mijn vraag hebben gereageerd: Hartelijk dank voor uw bijdrage. Heb dat op prijs gesteld.
Vriendelijke groet en fijn weekend van theo.
Ps: wat mij betreft; sluiten.
openoffice 3.1
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

OOo is sterk in het gebruiken van gegevens uit databases. Dit gebruiken kan op verschillende terreinen. Men kan gebruik maken van verschillende database engines. OOo kan standaard dbf bestanden lezen.

Het kiezen voor een ander programma dat OOo kan heel verstandig zijn.

Ik denk dat men terecht kritisch moet zijn als men betaald voor ondersteuning.

Romke
Hans Nan

Bericht door Hans Nan »

Een goed en gratis programma zie: www.papsoftware.nl
Werkt met Openoffice writer en calc
OpenOffice 4.1.1 op Windows 10
BartSr

Bericht door BartSr »

Misschien heb je hier iets aan:
Ooit -in 2005-ontwikkelde ik BOEKET. Nu heb dat verder ontwikkeld tot Babs , dat staat voor

Boekhouden in
Access, volgen de werkmethode van
Bakker en
Schmalenbach

Je moet dus wel ms-Access op je computer hebben
Het pakket is gratis. Interesse? Stuur mij een email en ik stuur het je toe.
Bart Kuijer
OpenOffice 2.4 op Ubuntu 9.04
Gesloten