niet te wissen cel in diagram
-
niet te wissen cel in diagram
in een grafiek kan ik een cel niet wissen
- Bijlagen
-
- foutmelding OO.jpg (62.82 KiB) 273 keer bekeken
Laatst gewijzigd door pmboers@on.nl op za jul 15, 2023 1:59 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
OpenOffice 4.1.7
Windows10
Windows10
Re: niet te wissen cel in grafiek
Voor zover ik weet toont een grafiek alleen maar de gegevens die in een tabel staan.
Beschrijf je probleem eens beter. Ik vind dit wel een zeer luie beschrijving.
Beschrijf je probleem eens beter. Ik vind dit wel een zeer luie beschrijving.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Re: niet te wissen cel in grafiek
In de titel van deze vraag gaat het over een grafiek. Maar dat woord maakt het moeilijk om informatie te vinden in de helpfile. In ApacheOffice en LibreOffice wordt het diagram gebruikt. Door het woord diagram te gebruiken geeft de helpfile meer gerichte informatie.
https://www.startpagina.nl/v/wetenschap ... k-diagram/
De link geeft wat meer uitleg
De meeste diagrammen in OpenOffice zijn gebaseerd op gegevens tabel die zich bevinden in een calc of writer document. Het is ook mogelijk dat de gegevens tabel zich in het diagram zelf bevind.
De gegevens van de grafiek zijn te veranderen door of de onderliggende tabel in het betreffende document te veranderen. Wanneer de gegevens zich in de tabel bevinden dan biedt de rechtermuisknop de mogelijkheid om de onderliggende tabel te bewerken.
https://www.startpagina.nl/v/wetenschap ... k-diagram/
De link geeft wat meer uitleg
De meeste diagrammen in OpenOffice zijn gebaseerd op gegevens tabel die zich bevinden in een calc of writer document. Het is ook mogelijk dat de gegevens tabel zich in het diagram zelf bevind.
De gegevens van de grafiek zijn te veranderen door of de onderliggende tabel in het betreffende document te veranderen. Wanneer de gegevens zich in de tabel bevinden dan biedt de rechtermuisknop de mogelijkheid om de onderliggende tabel te bewerken.
-
Re: niet te wissen cel in diagram
het is het getal 10616,9 in het midden van het diagram
OpenOffice 4.1.7
Windows10
Windows10
Vertel eens hoe je aan dat grafiek komt en wat je er mee wilt doen? Misschien kun je ook vertellen waar dat grafiek over gaat?
-
De grafiek (diagram) toont mijn gasverbruik de laatste tijd.
Ook de besparing die BudgetEnergy opgeeft.
Ik heb het diagram zelf gemaakt.
Ook de besparing die BudgetEnergy opgeeft.
Ik heb het diagram zelf gemaakt.
OpenOffice 4.1.7
Windows10
Windows10
Het beste is vaak oefenen met gegevens die niet belangrijk zijn. Ik dit geval kopieer de gegevens naar een nieuw document. Maak in dat nieuwe document ook een grafiek.
Kijk daarna wat er gebeurd met het wissen van bepaalde regels. Ook kun je kijken wat er gebeurd met het verbergen van regels. Het is eenvoudig oefenen.
Het is zo dat wanneer je wilt werken met een diagram je ook meer gevoel moet krijgen voor het werken met een programma zoals OpenOffice.
Eventueel kun je hier het document plaatsen en dan kunnen we zien of we er iets van kunnen zeggen.
Kijk daarna wat er gebeurd met het wissen van bepaalde regels. Ook kun je kijken wat er gebeurd met het verbergen van regels. Het is eenvoudig oefenen.
Het is zo dat wanneer je wilt werken met een diagram je ook meer gevoel moet krijgen voor het werken met een programma zoals OpenOffice.
Eventueel kun je hier het document plaatsen en dan kunnen we zien of we er iets van kunnen zeggen.
Blijkbaar is de grafiek er later ingezet en ik zie de grafiek nu pas. Op de afbeelding zie ik wel het getal staan maar ik kan daarbij niet de oorzaak achterhalen. Je kunt het beste het originele document plaatsen.
Het getal 10616,9 zou wel eens een label in een grafiek kunnen zijn. Hoe het daar gekomen is is mij dan wel onduidelijk. Waarschijnlijk is het ook wel te selecteren, tenminste mij lukt het om een individueel, bepaald, label te selecteren maar het is pas aan het eind van diverse stappen van selecteren.
- Selecteer eerst het totale diagram
- selecteer daarna het diagram, het gebied waar de lijnen zijn.
- selecteer daarna de lijn waartoe dat getal behoort
- selecteer daarna het betreffende label. Normaal zouden het meer labels kunnen zijn
- selecteer daarna het beoogde label(het getal 10616,9). Druk daarbij ook de control toets in van het toetsen bord
- Druk daarna op de delete toets
-
Ik heb naar het geheel gekeken en ik zie dat wat opgestuurd is niet gelijk is aan de getoonde afbeelding. Ik zie namelijk niet de lijnen. Maar op zich zelf is dat niet zo erg.
Het getal
Ik zie wel het getal maar hoe het daar gekomen is, is mij een raadsel maar ik denk dat het een resultaat is van oefenen. Ik kan me voorstellen dat je dat graag op een normale manier wilt weg hebben maar de eenvoudigste manier is gewoon beginnen vanaf het begin. Dat is eenvoudiger. We zijn lange tijd bezig met iets wat geen resultaat heeft. Opnieuw beginnen vind ik vaak een goed idee.
De gegevens
Ik heb het idee dat je de gegevens nog wat meer moet ordenen. Maar het kan ook wezen dat je in een overgangs fase zit en dat het daarom wat rommelig is.
Groeperen van gegevens
Het is misschien handig om de gegevens te leren groepen. Hier voor is de volgende menu opdracht.
menu --> Gegevens --> Groeperen en overzicht maken --> kiezen uit het gewenste daar.
Ik heb nu voor de grafiek op blad2 1000 regels gekozen voor de grafiek en verder alle kolommen. Aangezien het tonen van alle kolommen het diagram onoverzichtelijk maakt zorg ik er voor dat met groepen alleen het verbruik per dag getoond wordt.
Door op blad 1 of op het plus of min teken te klikken wordt er meer getoond op het werkblad maar ook in het diagram.
Het is aan jezelf om de groepering naar wens aan te passen.
Waarschijnlijke oorzaak van het probleem
Bij het versturen van het bijgevoegd voorbeeld zag ik ook dat het nieuwe bestand veel kleiner is dan het orspronkelijke bestand. Het lijkt er mij op dat het oorspronkelijke bestand niet in ApacheOffice gemaakt is maar in een ander programma. Nadat ik zag dat het kleiner was heb ik het geopend met LibreOffice en dat toonde wel de lijnen in de grafiek. Maar bij een eerste proef kan ik het getal 10616,9 nog niet wegkrijgen.
De vraag is welk programma gebruik je nu want in afbeelding staat ook OpenOffice?
Het getal
Ik zie wel het getal maar hoe het daar gekomen is, is mij een raadsel maar ik denk dat het een resultaat is van oefenen. Ik kan me voorstellen dat je dat graag op een normale manier wilt weg hebben maar de eenvoudigste manier is gewoon beginnen vanaf het begin. Dat is eenvoudiger. We zijn lange tijd bezig met iets wat geen resultaat heeft. Opnieuw beginnen vind ik vaak een goed idee.
De gegevens
Ik heb het idee dat je de gegevens nog wat meer moet ordenen. Maar het kan ook wezen dat je in een overgangs fase zit en dat het daarom wat rommelig is.
Groeperen van gegevens
Het is misschien handig om de gegevens te leren groepen. Hier voor is de volgende menu opdracht.
menu --> Gegevens --> Groeperen en overzicht maken --> kiezen uit het gewenste daar.
Ik heb nu voor de grafiek op blad2 1000 regels gekozen voor de grafiek en verder alle kolommen. Aangezien het tonen van alle kolommen het diagram onoverzichtelijk maakt zorg ik er voor dat met groepen alleen het verbruik per dag getoond wordt.
Door op blad 1 of op het plus of min teken te klikken wordt er meer getoond op het werkblad maar ook in het diagram.
Het is aan jezelf om de groepering naar wens aan te passen.
Waarschijnlijke oorzaak van het probleem
Bij het versturen van het bijgevoegd voorbeeld zag ik ook dat het nieuwe bestand veel kleiner is dan het orspronkelijke bestand. Het lijkt er mij op dat het oorspronkelijke bestand niet in ApacheOffice gemaakt is maar in een ander programma. Nadat ik zag dat het kleiner was heb ik het geopend met LibreOffice en dat toonde wel de lijnen in de grafiek. Maar bij een eerste proef kan ik het getal 10616,9 nog niet wegkrijgen.
Edit: Het resultaat wat goed leek was na herladen bij mij niet meer goed. Door het vernieuwen van het gebruikers profiel lijkt het probleem verholpen. |
De vraag is welk programma gebruik je nu want in afbeelding staat ook OpenOffice?
- Bijlagen
-
- NieuwbladRPG03.ods
- Het bestand is opnieuw toegevoegd aangezien het bijmij niet goed werd opgeslagen of getoond.
- (31.08 KiB) 7 keer gedownload
-
Dit diagram (met grafiek) heb ik met alleen OpenOffice gemaakt.
OpenOffice 4.1.7
Windows10
Windows10
Ik had gedacht dat ik het diagram er ook in geplaatst had. Ik heb nu maar twee lijnen in de grafiek gemaakt en niet allemaal. Doordat het verbruik soms negatief is komt het nog al vreemd uit. Het lijkt mij dat een negatief gebruik alleen iets rekenkundig kan zijn.
Het bestand is nu ook iets groter.
Romke
Het bestand is nu ook iets groter.
Romke
- Bijlagen
-
- BudgetEnergyRPG02.ods
- (40.49 KiB) 10 keer gedownload
Zoals ik in een bewerkt bericht geschreven heb was ik genoodzaakt om mijn gebruiksprofiel te vernieuwen aangezien het getoonde resultaat niet goed werd opgeslagen. Het eerste bestand heb ik vervangen.
Bleek dat het geen cel was, maar een tekst voor het diagram zelf.
Geen idee hoe dat daar gekomen is. Ik kon het ook niet bewerken.
Door het bestand te hernoemen naar een zip-bestand en het bewerken van content.xml is die tekst weggehaald.
Geen idee hoe dat daar gekomen is. Ik kon het ook niet bewerken.
Door het bestand te hernoemen naar een zip-bestand en het bewerken van content.xml is die tekst weggehaald.
DiGro
--------------------------
Windows 11 en AOO 4.1.14
Gescand door Ziggo Safe Online (F-Secure)
--------------------------
Windows 11 en AOO 4.1.14
Gescand door Ziggo Safe Online (F-Secure)
Ik heb wel geprobeerd vat te krijgen op het getal maar het lukte niet. Dan ben ik ook al snel van de gedachte: het is eenvoudiger om een nieuw diagram te maken.
-
Diagram opnieuw gemaakt en het oude met het vreemde getal gewist.
OpenOffice 4.1.7
Windows10
Windows10