Nieuw sjabloon, maar geen nieuwe tabbladen?

Bespreek het rekenblad
joopvlam
Berichten: 3
Lid geworden op: za jun 24, 2023 4:26 pm

Nieuw sjabloon, maar geen nieuwe tabbladen?

Bericht door joopvlam »

Mijn nieuwe sjabloon in Calc is ingesteld en komt ook mooi tevoorschijn als ik een nieuwe werkblad maak.
Alleen elk extra tabblad dat ik in dat werkblad maak heeft niet de nieuwe indeling. Die staan dus weer gewoon zoals in het origineel door Calc gegeven formaat.

Hoe kan ik het nieuwe sjabloon vertellen om ook de nieuwe tabbladen aan te passen naar de nieuwe indeling?

Alvast weer mijn dank!

Greetzzz, Joop
Systeem: Windows 11
LibreOffice 7.4.7.2
RPG
Berichten: 4670
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Nieuw sjabloon, maar geen nieuwe tabbladen?

Bericht door RPG »

Het allergemakkelijkst is misschien wel:
Sleep een tab van een tabblad naar een gewenste positie terwijl de control toets is ingedrukt.
Voor alle methodes geldt misschien wel dat je het sjabloon blad leeg moet houden.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
joopvlam
Berichten: 3
Lid geworden op: za jun 24, 2023 4:26 pm

Re: Nieuw sjabloon, maar geen nieuwe tabbladen?

Bericht door joopvlam »

RPG, Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, of misschien heb ik het niet goed uitgelegd.

Elk nieuw (door mij al aangepast) werkblad heeft de goede instellingen. Aan een werkblad kun je wat meer nieuwe lege zg "tabbladen" hangen, een lege copie van een werkblad dat dan aan en bij dat werkblad blijft. >>Op het plusteken (+) teken links onderin klikken en er verschijnt naaste het (soms) al aanwezige "Blad1" het nieuwe "Blad2". Die nieuwe tabbladen gebruik om met het "Hoofdblad" samenhangende berekeningen uit te voeren

Het zou dan ook fijn zijn ook díe bladen dezelfde lay-out hadden als het hoofdblad. En juist dat werkt niet, bij mij komt dan de originele Calc indeling weer terug.

Waar gaat het fout?
Systeem: Windows 11
LibreOffice 7.4.7.2
Alex
Berichten: 103
Lid geworden op: do feb 25, 2010 8:46 pm

Re: Nieuw sjabloon, maar geen nieuwe tabbladen?

Bericht door Alex »

Door een bladtab met ingedrukt ctrl-toets te slepen maak je een kopie van het blad.
AOO 4.1.15 & LO 24.2.2 op Windows 10
joopvlam
Berichten: 3
Lid geworden op: za jun 24, 2023 4:26 pm

Re: Nieuw sjabloon, maar geen nieuwe tabbladen?

Bericht door joopvlam »

Joepie, dat werkt! Misschien nog teveel op Excel aan het leunen.....
Thanks guys!
Systeem: Windows 11
LibreOffice 7.4.7.2
Plaats reactie