Rijen in tabel staan opeens los van elkaar

Bespreek de tekstverwerker
FrankSchenk

Rijen in tabel staan opeens los van elkaar

Bericht door FrankSchenk »

Goedemiddag, ik gebruik al een hele tijd OO Writer en maak documenten, die ik beheers door middel van een tabel. Nu zijn er opeens, zonder een pagina-afbreking of tekort aan ruimte, de tabelrijen gesplitst en gaat alles verder op de volgende pagina. Dit is mij nog nooit eerder gebeurt. Via de hulp-functie kan ik het niet helemaal vinden.

Is er iemand die weet hoe ik rijen weer "aan elkaar kan plakken"?

Alvast hartelijk dank,
Frank
Apache Open Office 4.1.6 & nu 4.1.7 - Windows 10, 64 bits. Intel i7 @2,6 GHz. 8 Gb RAM
FrankSchenk

Re: Rijen in tabel staan opeens los van elkaar

Mijn excuses, ik heb op veel opties geklikt, maar [Tabel Samenvoegen] deed de truc. Bizar, ik had 'm niet eens gesplitst .....
Apache Open Office 4.1.6 & nu 4.1.7 - Windows 10, 64 bits. Intel i7 @2,6 GHz. 8 Gb RAM
RPG

Bericht door RPG »

Het is in de eerste plaats mooi dat je een oplossing gevonden heb en het ook vermeld.

Wanneer ik veel gebruik maak van een programma dan heb ik de neiging om regelmatig de help file te lezen. In het begin sla ik dan vaak delen over die ik later beter kan begrijpen. Naast het lezen van de helpfile is het begrijpen van de menuopties of de werkbalk opties erg belangrijk. Hierbij is het belangrijk om te ontdekken wanneer die opties geactiveerd worden. Je kunt proefondervindelijk doen maar het lezen van de helpfile brengt dat ook bij elkaar.

Voor het lezen van de helpfile gebruik ik enkele manieren:

Inhoud
Door goed gebruik te maken van het tabblad inhoud en het uit en inklappen van onderdelen kan ik gewoon de gehele helpfile lezen alsof het een boek is. Door de verwijzing naar opdrachten en menu's te volgen kan ik ook gaan zoeken naar wat ik zie op de menu balk. Feitelijk het hetzelfde ook voor de werkbalken.

Index
De Index is gemakkelijk voor het zoeken van bepaalde trefwoorden. Hoe meer trefwoorden gekend worden voor een bepaald programma hoe gemakkelijker er gezocht kan worden. Wanneer in dit geval eerst zoeken op het woord Tabellen vinden we een gehele rij met mogelijkheden, daar staat ook : samenvoegen en splitsen
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
FrankSchenk

Bedankt voor je advies. Ik had gezocht op 'rijen tabel aan elkaar plakken', maar dan wordt je niet blij van de help-functie.

Samenvoegen, ik had er eerder aan moeten denken. Aan de andere kant, op het moment dat je zelf op splitsen klikt, weet je wat je gedaan hebt .... maar ik had nergens op geklikt. Dan wordt het lastig :-)
Plaats reactie