De tekst verspringt en dat wil ik niet.

Bespreek de tekstverwerker
Dumpie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo jan 18, 2015 6:20 pm

De tekst verspringt en dat wil ik niet.

Bericht door Dumpie »

Hoi Allen.
Ik heb geen verstand van office en gebruik het alleen voor brieven e.d. Wat mij wel vaker overkomt is het volgende. De tekst verspringt soms ongewenst als ik veel tijden erin ga vermelden. Ik maak nu een tijdsverslag van een gebeuren en vloep, daar gaat het weer. Op een gegeven moment doe ik een actie (ongewenst) waardoor dit in werking wordt gesteld. Het verslag wordt natuurlijk beetje bij beetje opgemaakt. Opslaan en weer starten enz.....

Als voorbeeld.

Zie bijlage. Want hier weergeven kan niet omdat het programma mijn probleem weer aanpast aan de site.


Ik wil dat de regels gewoon doorlopen ook met de oplopende tijden. Ik wil zelf bepalen of hij verspringen gaat. Wat doe ik fout of raak ik per ongeluk aan. Of waar kan ik dit uitzetten. Het lijkt wel met de enterknop te maken te hebben. Kan dat?

Groeten, Dump.
Bijlagen
Brief (Aangepast).jpg
Brief (Aangepast).jpg (54.27 KiB) 972 keer bekeken
Open office 4.1.1
Windows 8.1
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2111
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: De tekst verspringt en dat wil ik niet.

Bericht door floris v »

Hallo Dumpie. Je schermafdruk is zo klein dat er niets uit op te maken valt. We bevelen ook aan om een document te uploaden. Aan een schermafdruk kun je wel zien dat er iets misgaat, maar alleen aan een echt document is te zien waardoor het misgaat. Voor de duidelijkheid: als ik een datum in een brief of ander document invoer, gaat dat zonder problemen, en zo zal het de meeste gebruikers wel vergaan. Je kunt een geanonimiseerde brief uploaden. Zie deze tutorial voor hulp daarbij. Sla wel op in de indeling van OpenOffice (dus odt), niet als doc of PDF.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Dumpie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo jan 18, 2015 6:20 pm

Re: De tekst verspringt en dat wil ik niet.

Bericht door Dumpie »

Hoi Floris v.
Het bestand is te vertrouwelijk dat ik het niet kan uploaden. Ik ga kijken of ik het kan aanpassen.
Lukt dat niet dan heb ik er geen probleem mee als ik het naar je persoonlijk mag opsturen.
Groeten, Dumpie.
Open office 4.1.1
Windows 8.1
Gebruikersavatar
DiGro
Berichten: 87
Lid geworden op: wo mei 13, 2009 4:57 pm
Locatie: Hoorn NH

Re: De tekst verspringt en dat wil ik niet.

Bericht door DiGro »

Dumpie schreef: vr aug 05, 2022 8:10 pm Het lijkt wel met de enterknop te maken te hebben. Kan dat?
Dat kan. Elke keer als je op Enter drukt, begint het programma met een nieuwe regel !
DiGro

----------------------------------------------------
Windows 11 en AOO 4.1.15
Gescand door Ziggo Safe Online (F-Secure)
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2111
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: De tekst verspringt en dat wil ik niet.

Bericht door floris v »

Andere mogelijkheden is dat de hele lange 'lappen' niet meer aan het eind van de regel passen.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Dumpie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo jan 18, 2015 6:20 pm

Re: De tekst verspringt en dat wil ik niet.

Bericht door Dumpie »

Dank voor jullie reacties. Ik vermoed dat ik per ongeluk de enter knop aanraak maar het herstellen gaat daarna wel moeilijk omdat ik dan de gehele tekst vanaf dit punt terug moet gaan plaatsen met de backspace knop. Ik ga daar maar is op letten.
Groeten, Dumpie
Open office 4.1.1
Windows 8.1
Plaats reactie