Beveiliging van Cellen veranderen

Huych Constant
Berichten: 1
Lid geworden op: za apr 09, 2022 11:20 am

Beveiliging van Cellen veranderen

Bericht door Huych Constant »

Ik wens een macro te maken die per rij een deel cellen beveiligd en terug naar de 2de kolom "B" van de volgende rij gaat.
Ik heb zo een 2000 rijen ingevuld op mijn werkblad en het is niet de bedoeling dat ik dus 2000 verschillende macro's moet maken, voor elke rij een.
Wel weet ik dat er per rij een macroknop zal staan, maar met dezelfde opdracht.
BV In de actieve rij de cellen "B:X" beveiligen zodat deze gegevens per ongeluk niet meer bewerkt kunnen worden. en terug naar kolom B gaat naar de volgende rij
Kan iemand mij hier een voorbeeld van geven A.U.B.
Met dank
Stan
Laatst gewijzigd door RPG op ma apr 11, 2022 12:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Nieuwe titel geeft meer duidelijkheid RPG
Windows 10
microsoft Office 2007
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Beveiliging van Cellen veranderen

Bericht door RPG »

Ik heb ook in een persoonlijk bericht reeds geschreven dat dit forum niet is voor Microsoft Office maar voor alle versie van OpenOffice. Dat betekent ook dat de macro's van OpenOffice niet werken in Microsoft Office.

Afgezien van het bovenstaande het is naar mijn idee niet verstandig om je afhankelijk te maken van macro's die door anderen geschreven zijn.

In ApacheOffice bestaat de mogelijkheid om je bestand volledig te beveiligen. Hier voor is een knop "Bestand bewerken" op de "Standaard" werkbalk. Bij het inschakelen van deze mode wordt in ApacheOffice gevraagd om het bestand op te slaan. Het zou me niet verbazen dat zo iets ook bestaat bij Excel. Nu is het enigste probleem om het bestand in beveiliging te krijgen na geladen te zijn. Daarna kan er geschakeld worden met de knop "Bestand bewerken" Ik weet niet of dit ook nog andere beperkingen mee brengt
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie