Ik ben bezig met een sollicitatiebrief en die wil graag op 1 pagina hebben en in een niet te kleine lettergrootte.
In Word is me dit gelukt, als ik echter Writer gebruikt zijn het twee pagina's.
Naar mijn idee is de regelafstand in Writer groter dan in Word.
Ik krijg dit echter niet verandert. Wie kan me helpen, moet toch niet zo moeilijk zijn
dacht ik maar ik kom er echt niet uit.
Groetjes en bedankt alvast.
Munchy
Regelafstand
Regelafstand
OpenOffice 3.1.1 op Windows Vista
Re: Regelafstand
Het klopt dat Word en Writer tekst verschillend weergeven. Vooral als je de regelafstand niet exact opgeeft (de bekende regelafstand 1, 1,5 en 2), kunnen Word en Writer afwijken: ze gebruiken gewoon verschillende regelhoogtes. Je kunt dat oplossen door in de alinea-opmaak de regeldikte of -hoogte exact op te geven (b.v. 12 punten of zoveel millimeter). Wat ook scheelt is lettertypen: de hoogte van de letters verschilt vaak een beetje per lettertype, wat dan wordt gecompenseerd door meer of minder wit onder en boven. Ook daarmee valt dus te experimenteren.
Overigens is het belangrijker dat je brief goed in elkaar zit, dat er geen spelfouten in staan ("ik krijg dit echter niet veranderd") en dergelijke dan dat hij op één kantje past. Op zulke fouten kun je afgewezen worden als er genoeg sollicitanten zijn, op het extra velletje zullen ze je wel niet aankijken.
Als het probleem opgelost is, bewerk dan het eerste bericht in dit onderwerp en zet [OPGELOST] aan het begin van de titel.
Overigens is het belangrijker dat je brief goed in elkaar zit, dat er geen spelfouten in staan ("ik krijg dit echter niet veranderd") en dergelijke dan dat hij op één kantje past. Op zulke fouten kun je afgewezen worden als er genoeg sollicitanten zijn, op het extra velletje zullen ze je wel niet aankijken.
Als het probleem opgelost is, bewerk dan het eerste bericht in dit onderwerp en zet [OPGELOST] aan het begin van de titel.