WINDOWS 11

Discussieer over algemene onderwerpen in verband met OpenOffice.org
VALENCIA
Berichten: 2
Lid geworden op: di dec 31, 2019 9:20 pm

WINDOWS 11

Bericht door VALENCIA »

kan je open office gebruiken in windows 11?
voor ik de installatie verander naar 11 zou ik dit graag weten, want ik gebruik open office veel
al mijn bestanden staan daarin, dus het zou een ramp zijn mocht die niet werken
open office 4.1.7 op windows 10
RPG
Berichten: 4669
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: WINDOWS 11

Bericht door RPG »

Ik denk dat er weinigen zijn die weten of ApacheOffice 4.11, wat de huidige 32 bits versie is, wil werken op Windows 11. Ik heb het idee dat je met een 32 bits programma toch wel tegen extra moeilijkheden op loopt zeker als je ook een database wilt gaan gebruiken.

Het lukt het team wat achter Apache Office zit niet om om te schakelen naar een 64 bits versie onder Windows voor Linux is er wel een 64 bits versie.

Ik weet niet of je bekend bent met LibreOffice maar LibreOffice heeft wel een 64 bits versie en wordt ook actiever ontwikkeld. Ik vermoed dat de overstap van Windows 10 naar Windows 11 voor LibreOffice minder problemen oplevert dan voor ApacheOffice. Op de maillist van de ontwikkelaars las ik wel een kort bericht
Hi all,

I did some test with AOO on Windows 11 (Insider Preview) recently.

No big problems so far, apart from a (minor) optical glitch in menu
highlights.
And Windows Search does not work for me. But I am not sure if it is AOO or
Windows, since this is still a preview.
De datum van dat bericht is 10 Sept.2021.

LibreOffice kan goed werken met de ApacheOffice bestanden maar wanneer je er iets in veranderd kan het wel problemen op leveren aangezien LibreOffice soms nieuwe ontwikkelingen toevoegt die ApacheOffice niet kan volgen.

ApacheOffice heeft wel een voordeel aangezien er bijna niets veranderd hoef je ook niet aan nieuwe dingen te wennen. Bij LibreOffice moet je regelmatig aan nieuwe dingen wennen.

Denk nog meer even na over het overstappen maar het laten afhangen van ApacheOffice lijkt mij ook niet verstandig.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
VALENCIA
Berichten: 2
Lid geworden op: di dec 31, 2019 9:20 pm

Re: WINDOWS 11

Bericht door VALENCIA »

dus mijn bestanden die ik aangemaakt in OpenOffice kan ik gebruiken maar om er verder mee te werken en bijwerken zal kunnen problemen geven
het zijn bestanden die ik dagelijks aanpast, vb. mijn rekening opvolgen, financiële pagina's, enz alles wat ik zelf gemaakt heb en veel bijwerk
open office 4.1.7 op windows 10
RPG
Berichten: 4669
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: WINDOWS 11

Bericht door RPG »

Je kunt in LibreOffice zonder problemen werken met de bestanden van ApacheOffice. Maar Apache kan niet altijd meer werken met de bestanden van LibreOffice. LibreOffice gebruikt echt nieuwe ontwikkelingen die niet door ApacheOffice ondersteund worden.

Wanneer je een Database gebruikt dan is het ook verstandig om te blijven bij HSQLDB en niet overstappen naar FireBird. Wanneer je vragen hebt is de ondersteuning voor HSQLDB beter dan voor FireBird. Iemand die voldoende kennis heeft over FireBird van zich zelf kan natuurlijk hierover zelf een besluit over nemen.

In LibreOffice - Wikipedia staat ook beschreven dat veel ontwerpers die eerst werkten aan OpenOffice zich later hebben afgesplitst en dat is LibreOffice geworden.

Je kunt LibreOffice en ApacheOffice moeiteloos naast elkaar op de computer hebben staan. Ik heb bij LibreOffice aangegeven om niet de nieuwe mogelijkheden te gebruiken en heb zodoende weinig problemen. Ook hou ik rekening mee welke bestanden ik in LibreOffice en ApacheOffice gebruik. Voor mij is dat niet een probleem maar het is niet voor iedereen aan te bevelen.

Het is verstandig om eerst deze keuze te maken onder Windows 10. Windows 10 is bekend en dan kun je Windows 11 mooi schoon houden.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie