(opgelost) foto invoegen ( jpeg)

Bespreek het presentatieprogramma
tazgert
Berichten: 12
Lid geworden op: za sep 26, 2009 10:41 pm

(opgelost) foto invoegen ( jpeg)

Bericht door tazgert »

beste,

Ik heb een presentatie gemaakt in Impress en daar bij ook foto gebruikt.
Ik heb die op mijn bureaublad gekopieerd en geplakt in de presentatie.
Als ik deze op dezelfde pc draai ==> geen probleem, maar
als ik deze presentatie op een andere pc draai komen er geen foto's in de presentatie te voorschijn!
als je de dia in teken modus bekijkt dan staan daar kaders met een rood kruisje in.

ik sla het document op in ' .PPT ' en verhuis het document naar een andere pc via usb -stick en of via mail.


Ik heb een gelijkaardig probleem met de 'writer van OO3.1 ook al voor gehad en daar heb ik toen onder het menu extra iets moeten bij aanvinken.
Maar een gelijkaardige menu vind ik in ' impress ' niet terug.

Alvast vriendelijk dank voor het lezen.


Gr Gert
Laatst gewijzigd door tazgert op ma nov 16, 2009 12:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
windows vista ooffice 3.1
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: foto invoegen ( jpeg)

Bericht door RPG »

Hallo

Ik weet geen echte oplossing maar sla het uit voorzorg ook op als een PDF. Daar zit meestal alles in en dan kan het werken als presentatie op andere computers. Altijd een versie opslaan in de standaard van OpenOffice.org

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
tazgert
Berichten: 12
Lid geworden op: za sep 26, 2009 10:41 pm

Re: (opgelost) foto invoegen ( jpeg)

Bericht door tazgert »

Heb de fout gevonden !
Blijkbaar als je foto's van je bureaublad kopieert en plakt in een Impress presentatie, gaat er enkel een snelkoppeling gemaakt worden.
Dus de oplossing is :

Alle bestanden en afbeeldingen in een map steken vooraleer aan een presentatie te beginnen en zeker niets van het bureaublad plakken !

Gr Gert
windows vista ooffice 3.1
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: (opgelost) foto invoegen ( jpeg)

Bericht door eremmel »

Als je kiest voor 'slepen' vanaf desktop of vanuit folder uit verkenner of Ctrl-C/Ctrl-V, dan wordt er een koppeling gemaakt. Als je er voor kiest om de afbeelding te laden via Invoegen -> Afbeelding -> Uit bestand (of dubbel klikken op icoontje in de lay-out) dan kun je er voor kiezen om 'Koppelen' niet aan te vinken waardoor de afbeelding wordt geladen in je document.

Als je koppelingen hebt in je document kun je die omzetten in een kopie in het document via Bewerken->Koppelingen... en dan de koppeling selecteren en kiezen voor de actie 'Ontkoppelen' (en dan Ja op de dialoog antwoorden). Het heeft mi.i de voorkeur gedurende ontwerpfase met koppelingen te werken omdat de plaatjes dan nog aangepast kunnen worden en deze verandering 'automatisch' verwerkt wordt in de presentatie.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Plaats reactie