Teruhalen document

Bespreek de tekstverwerker
Smokey
Berichten: 11
Lid geworden op: zo aug 19, 2018 6:49 am

Teruhalen document

Bericht door Smokey »

Ik heb een document opgeslagen in open office.odt en als ik het opnieuw opvraag krijg ik het terug met allemaal hekjes (#) hoe kan ik mijn tekstdocument juist terug halen?

dank bij voorbaat
open office 4.1.5
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Teruhalen document

Bericht door RPG »

Wanneer je alleen maar ## ziet dan is het bestand volledig verdwenen. Ik hoop dat je een backup heb of dat er door het systeem een backup is gemaakt.

systeembackups
Windows schijnt backups te maken. Zoek het bestand op in de verkenner. Met de rechtermuisknop biedt dat mogelijk iets van een backup.

OpenOffice maakt soms backups in de map backup in het gebruikersprofiel.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Teruhalen document

Bericht door floris v »

Voor zover bekend treedt dit probleem alleen op als je de computer uitzet voordat het bestand compleet is opgeslagen of als OpenOffice crasht terwijl het bezig was met opslaan. Bij de laptop kan dat blijkbaar al door hem dicht te klappen. Sluit de computer nooit af met de aan/uitknop maar altijd met de opdracht computer afsluiten. De computer moet vaak nog wat administratie bijwerken en bestanden naar de harde schijf schrijven die nog in een buffer in het geheugen staan.

Sla je documenten regelmatig op (Ctrl S) en om de zoveel keer onder een nieuwe naam, dat laatste om te voorkomen dat je toch de tekst kwijtraakt door het ###-probleem. De autosave is er alleen om gegevensverlies door een crash te minimaliseren en komt niet in de plaats van zelf het document opslaan.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie