[Opgelost] Vullen uit calc gewipt?

Bespreek het rekenblad
Flutelab
Berichten: 4
Lid geworden op: di mar 12, 2019 1:03 pm

[Opgelost] Vullen uit calc gewipt?

Bericht door Flutelab »

Hallo allemaal, ik moest net een eenvoudig cijferreeksje invoeren. Simpel, zou je zeggen, eerste getal invoeren, reeks selecteren en klik op bewerken/ vullen. Maar Vullen is weg. pleite. Ik kan m niet vinden. Hebben de programmeurs van Apache de functie Vullen in een ander menu gestopt of gewoon uit het programma gewipt? En weet iemand naar welke versie ik moet downgraden om m weer terug te krijgen?
Alvast bedankt!
Maarten Visser
Laatst gewijzigd door floris v op ma feb 24, 2020 11:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Als Opgelost gemarkeerd, floris v, moderator
OpenOffice 4 op Win10 met Ryzen5 en SSD
Gebruikersavatar
DiGro
Berichten: 86
Lid geworden op: wo mei 13, 2009 4:57 pm
Locatie: Hoorn NH

Re: Vullen uit calc gewipt?

Bericht door DiGro »

Nee hoor, zou er nog gewoon in moeten zitten.

Ik zie hem in mijn 4.1.7 op Win 10.

Misschien even je gebruikersprofiel vernieuwen ?

Of kijken of het echt uit de werkbalk is verdwenen.
Klik, in Calc, met rechts op het kleine pijltje naar beneden op een van de werkbalken.
Kies Werkbalk aanpassen...
Ga in het volgende dialoogvenster naar Menu en kies vervolgens als Menu onder OpenOffice Calc-menu's
voor Bewerken.
Dan zou je in de lijst Inhoud van menu het item Vullen moeten zien.
Anders kun je het daar weer toevoegen.
DiGro

----------------------------------------------------
Windows 11 en AOO 4.1.15
Gescand door Ziggo Safe Online (F-Secure)
Flutelab
Berichten: 4
Lid geworden op: di mar 12, 2019 1:03 pm

Re: Vullen uit calc gewipt?

Bericht door Flutelab »

DiGro bedankt voor je vlotte reactie, maarr.

Ik zie hem in mijn 4.1.7 op Win 10.. Okee. Ik zit op 6.4.3.2. Misschien toch downgraden.

Misschien even je gebruikersprofiel vernieuwen ? Zal het proberen

Of kijken of het echt uit de werkbalk is verdwenen. Ehh het ging niet om de werkbalk, maar om de bewerken-menu.
Ik heb het bij werkbalk aanpassen kunnen toevoegen, ik krijgt nu de tekst "automatisch invullen gegevensreeksen" in de werkbalk, maar die geeft geen sjoege.

Ho, ik heb m. Het zit nu onder menu BLAD. Ze hebben de calc-specifieke functies uit bewerken gevist en in menu blad gestopt. uiteraard gaan we dat u niet vertellen kom er zelf maar achter.
Okee, opgelost draadje mag dicht.
bedankt, en groeten.
Maarten
OpenOffice 4 op Win10 met Ryzen5 en SSD
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Vullen uit calc gewipt?

Bericht door RPG »

Release Notes - The Document Foundation Wiki Verwijst naar alle release notes. Het betekent niet dat alle verandering daar in staan. Soms staat daar alleen een link naar iets wat het wel wat meer in detail beschrijft. OpenOffice heeft altijd al de traditie gehad dat de beschrijving matig was. LibreOffice heeft veel verbeterd, ook de beschrijvingen, maar de nieuwste onderdelen blijven soms matig beschreven.

De help knop geeft nu ook toegang tot de gebruikersgidsen.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie