lezen van WPS office 2019 met openoffice

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
henri
Berichten: 1
Lid geworden op: wo dec 25, 2019 4:33 pm

lezen van WPS office 2019 met openoffice

Bericht door henri »

bij de aanschaf van een nieuwe laptop had il eerst WPS geïnstaleerd en al een aantal documenten gemaakt en/of gedownload.
Toen dacht ik aan het veel betere en practische openoffice.
Maar......openoffice kan de documenten in WPS niet lezen.
Is er een methode om al die WPS documenten door Openoffice te laten lezen en WPS te verwijderen van mijn laptop?
windows 10 openoffice 4.1.7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: lezen van WPS office 2019 met openoffice

Bericht door RPG »

Ik zou er LibreOffice er nog bij opzetten. Dan lijkt het mij verstandig om eerst eens te wennen aan een bepaald programma wat voor jouw het best werkt. De volgende stap lijkt dan alle documenten in een bestandsformaat te hebben wat goed past bij jouw voorkeur. Altijd kiezen voor het formaat wat hoort bij dat programma. Moderne computer kunnen die drie programma wel tegelijk hanteren.

LibreOffice heeft een voorkeur boven ApacheOffice aangezien LibreOffice in het algemeen meer kan en beter onderhouden wordt.

Het verwijderen van een bepaald programma komt later weleens wanneer je een keuze gemaakt hebt.
https://nl.libreoffice.org/download/libreoffice-rustig/
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: lezen van WPS office 2019 met openoffice

Bericht door RPG »

Ik heb gelezen dat WPS waarschijnlijk een eigen soort document standaard heeft. Ik zou zeggen exporteer alles uit WPS naar een document standaard van Microsoft dat kan ook wel gelezen worden door ApacheOffice of LibreOffice.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie