Calc opent niet

Bespreek het rekenblad
Grandad1A
Berichten: 4
Lid geworden op: za dec 14, 2019 11:19 am

Calc opent niet

Bericht door Grandad1A »

Als ik met mijn rechtermuis klik en op Nieuw klik om Calc te kiezen staat dit nergens in de lijst. heb Libre office al eens geheel verwijderd en opnieuw geinstaleerd maar dat werkte ook niet kan iemand me vertellen hoe ik Calc terugkrijg in dit keuzemenu
Libre Office 6.3.4.2 (x86) Win10 64 Bits
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Calc opent niet

Bericht door RPG »

Misschien moet je de computer eerst compleet uit zetten en daarna aanzetten. Soms wil dat helpen. Het is wel zo dat LibreOffice na het downloaden nog geïnstalleerd moet door te klikken op het bestand wat is gedownload.

Je kunt LibreOffice mogelijk het best opstarten via het menu en niet via de verkenner. Je beschrijft niet in welk programma je op de rechtermuis knop klikt.

Meer algemeen: LibreOffice en ook ApacheOffice werken het best als zelfstandig programma en niet als een uitbreiding van Microsoft. Vandaar ook dat je het beter via het menu of via een link op de desktop kunt opstarten: dus niet met de rechtermuisknop.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Grandad1A
Berichten: 4
Lid geworden op: za dec 14, 2019 11:19 am

Re: Calc opent niet

Bericht door Grandad1A »

ik klik met de muis op het buroblad
Libre Office 6.3.4.2 (x86) Win10 64 Bits
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Calc opent niet

Bericht door RPG »

Grandad1A schreef:ik klik met de muis op het buroblad
Het zou best kunnen dat dat niet een goede manier is om een nieuw calc bestand te openen in Windows.

Ga naar het menu in Windows zoek daar op libreOffice. Klik daar op LibreOffice als je dat woord te voor schijn ziet komen. Als dat niet werkt is het wachten op hulp van iemand die ook recente ervaring heeft met Windows en weet hoe een programma op gestart moet worden. Ik heb het idee dat deze hulp het best kan komen van iemand uit de echte wereld.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Grandad1A
Berichten: 4
Lid geworden op: za dec 14, 2019 11:19 am

Re: Calc opent niet

Bericht door Grandad1A »

het gekke is dat zoals ik het die altijd gewerkt heeft
Libre Office 6.3.4.2 (x86) Win10 64 Bits
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: Calc opent niet

Bericht door eremmel »

Je zou hier verder kunnen lezen: https://www.askvg.com/how-to-add-remove ... n-windows/ en deze link geeft meer mogelijkheden: https://www.howtogeek.com/107965/how-to ... text-menu/

Pas wel op: je gaat diep onder de motorkap van Windows (geheel op eigen risico).
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Calc opent niet

Bericht door floris v »

Tsja, natuurlijk is de manier om een nieuw document te maken een kwestie van smaak. De een rechtsklikt in het bureaublad, kiest Nieuw uit het popupmenu, kiest het soort document en dubbelklikt dan op het nieuwe document om het te openen. Een ander klikt op het pictogram van LibreOffice in de taakbalk en klikt dan in hdt programmavenster op Nieuw rekenblad maken. De tweede methode is iets veiliger en kost niet meer moeite, dus wat is het probleem? We raden de nieuwe methode hier af. Doe het lekker op de ouderwetse manier zou ik zeggen.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Alex
Berichten: 103
Lid geworden op: do feb 25, 2010 8:46 pm

Re: Calc opent niet

Bericht door Alex »

Die nieuwe bestanden komen uit de map Sjablonen. Die vind je door %appdata%\Microsoft\Templates in de adresbalk van de Verkenner in te vullen. Staan ze daar wel?
AOO 4.1.15 & LO 24.2.2 op Windows 10
Grandad1A
Berichten: 4
Lid geworden op: za dec 14, 2019 11:19 am

Re: Calc opent niet

Bericht door Grandad1A »

Ik ga voortaan maar via het pictogram van LibreOffice in de taakbalk de programma`s openen. Maar Jullie allemaal bedankt voor de aangegeven oplossingen/Aanwijzingen
Libre Office 6.3.4.2 (x86) Win10 64 Bits
Plaats reactie