Fout bij invoegen foto's in presentatie

Bespreek het presentatieprogramma
Langejan
Berichten: 1
Lid geworden op: do aug 22, 2019 1:45 pm

Fout bij invoegen foto's in presentatie

Bericht door Langejan »

Ben nieuw bij open Office. Probeer een presentatie te maken maar zet alles mooi in het presentatie, toch wanneer ik de volgende morgen wil verder werken zitten sommige presentaties buiten het kader. Weet er iemand een oplossing?
Ook wil ik een foto van het internet halen met het knipprogramma van Windows 10, wanneer ik ze plak krijg ik ze in veelvoud. Heb het ook reeds geprobeerd met invoegen en plakken nadat ik het eerst had opgeslagen maar met dezelfde resultaat. Dan maar eens proberen met de sneltoetsen, ook met hetzelfde resultaat. Weten jullie een oplossing?
Mvg Jan
Open Office 4.1.6
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Fout bij invoegen foto's in presentatie

Bericht door RPG »

Wanneer je een foto van het internet wilt halen moet je deze waarschijnlijk eerst opslaan als een afbeeldingsbestand. Daarna kun je deze het beste invoegen met: menu --> Invoegen--> Afbeelding --> Uitbestand

Selecteer de foto door er op te klikken. Met de pijltjes toetsen kun je de foto naar de gewenste plaats dirigeren wanneer de oranje blokjes om de foto staan.
Met de rechter muis knop krijg je allerlei mogelijkheden om iets met het geselecteerde te doen ook het bijknippen.

Het is raadzaam om veelvuldig het bestand op te slaan ook af en toe met een andere naam.

Ik heb geen idee wat er fout gaat met het knippen en plakken via Windows. Als er veel foto's in het bestand komen zou ik zorgen dat het bestand niet groter wordt dan dat noodzakelijk is. De huidige foto's zijn vaak te groot.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Fout bij invoegen foto's in presentatie

Bericht door RPG »

Ik heb net ook even gekeken hoe het werkt met Libreoffice en dat heeft wat meer mogelijkheden voor het bijwerken van foto's.
LibreOffice Fresh | LibreOffice - Een aantrekkelijk, leuk project

En voor de duidelijkheid het bestand op slaan met ODF extensies.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie