OPmaak van een breuk

Bespreek het rekenblad
TangoSteph
Berichten: 5
Lid geworden op: vr feb 16, 2018 6:18 pm

OPmaak van een breuk

Bericht door TangoSteph »

Ik heb een getal dat ik in een breuk ??/60 wil omzetten. Normaal doe je dat bij celopmaak en wijzig je de code "# ?/?" naar "# ?/60" zou ik denken. Zo moest ik dit toch in Office van MS doen. Maar deze wordt niet aangenomen. Ook volgende combinaties worden niet aangenomen:
# ??/60
# ###/60
??/60
# ### ??/60

Iemand een idee?

Thxs
Elementary OS 0.4.1 Loki (64bit)
Gebouwd op "Ubuntu 16.04.3 LTS"
Linux 4.13.0-32-generic
Apache OpenOffice 4.1.5 Linux x86-64 nl
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: OPmaak van een breuk

Bericht door RPG »

Ik heb het geprobeerd of het bij mij wil maar ik krijg het ook niet voor elkaar.
[Issue] 19/35 = 13/24 ? (View topic) • Apache OpenOffice Community Forum Maakt naar mijn idee ook wel duidelijk dat we niet moeten verwachten dat het wel zal werken.

Ik heb op het Engelse forum ook gezocht of ik een oplossing kan vinden maar kan niet iets vinden wat direct duidelijk is. Ik geloof dat ze dan met eigen formules beginnen waar op zichzelf niets op tegen is.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: OPmaak van een breuk

Bericht door RPG »

Ik was tegelijk aan het werk in LibreOffie en ApacheOffice wat mij blijkbaar in verwarring bracht want soms zag ik resultaat en soms niet.
Het blijkt dat het in LibreOffice wel werkt.
Ik gebruik de volgende opmaakcode

Code: Selecteer alles

# #?/60
Bijlagen
voorbeeldbreuken.ods
Het werkt bij mij in LibreOffice 6.1.5.?
(18.42 KiB) 186 keer gedownload
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
TangoSteph
Berichten: 5
Lid geworden op: vr feb 16, 2018 6:18 pm

Re: OPmaak van een breuk

Bericht door TangoSteph »

Hey RPG,

bedankt voor je antwoord. Maar ook die combinatie werkt niet. In MS Office is het simpel, maar in Apache blijkbaar niet. Toch bedankt...
Elementary OS 0.4.1 Loki (64bit)
Gebouwd op "Ubuntu 16.04.3 LTS"
Linux 4.13.0-32-generic
Apache OpenOffice 4.1.5 Linux x86-64 nl
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: OPmaak van een breuk

Bericht door RPG »

Ik denk dat het alleen werkt in een wat nieuwere versie van LibreOffice. Hoe nieuw is mij ook niet duidelijk. Ik werk altijd met een vrij recente versie van LibreOffice versie 6.1.6.3

In Apache Office werkt het niet. Ik heb ook ApacheOffice 4.2.0 en daar werkt het niet. Ik was gelijk aan het testen in LibreOffice en ApacheOffice en werd in verwarring gebracht daar ik vergeten was dat ik in beide aan het testen was. In het ene scherm zag het er mooi uit en in het andere niet.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie