Ik weet niet of ik gelijk een antwoord heb op het complete probleem. Ik weet wel dat het op het Engelse forum regelmatig ter sprake komt.
Als je een boek wilt maken denk ik eerder aan writer dan aan draw maar misschien heb je een goede reden voor draw.. RoryOF op het Engelse forum schrijft dat writer geen problemen heeft met 1000 bladzijden of meer. De foto's brengt hij niet daadwerkelijk in maar als link.
De foto's die tegenwoordig gemaakt worden zijn geweldig groot. Wanneer ze afgedrukt worden kunnen ze kleiner gemaakt worden. Dit kleiner maken heeft geen gevolgen voor de afdruk kwaliteit. Natuurlijk moeten de foto's ook bewaard worden in originele staat maar niet voor het boek.
Ik heb net nog eens gekeken naar zowel ApacheOffice en LibreOffice en dan blijkt toch opnieuw dat LibreOffice de laatste jaren regelmatig nieuwe mogelijkheden gekregen heeft. Een van de mogelijkheden is het aanpassen van een foto. De foto kan verkleint worden in maat grootte en ook in opslag grootte. Wanneer je eenmaal gaat werken met LibreOffice dan moet je voorzichtig zijn om het zelfde bestand weer te openen met Apache Office.
Bestanden overigens nooit opslaan in een ander bestands formaat dan wat hoort bij OpenOffice.
Je kunt grote bestanden opsturen via
https://www.mediafire.com/ Ik weet niet of het op dit moment zin heeft.
Deze link
odt file opens, then quickly closes (View topic) • Apache OpenOffice Community Forum is ook bijna de zelfde discussie dus goed om te lezen. De mensen die antwoord geven werken zelf met grote bestanden. Ik ben een simpele thuis gebruiker.
Romke