[Opgelost] standaard document met velden uit een excel

Bespreek de tekstverwerker
tazgert

[Opgelost] standaard document met velden uit een excel

Bericht door tazgert »

Beste,
Weer enkele dagen aan 't zoeken,maar krijg het niet op de wereld!

Ik heb een standaardbrief gemaakt die ik wil personaliseren ( merge ), maar het lukt maar niet, ook na het lezen van tal van forums en linken die ik op dit forum vond.
Als ik via de F4 toets de velden opvraag in de gewenste excel krijg ik volgende te zien op het document :
<Author> : veld naam uit en met veld naam aan : Bibliography.biblio.author ( lijst standaard in Ooo3.1)
<V naam> :veld naam uit en met veld naam aan : Pako adressen 2009 10 02.blad1.V naam ( mijn eigen excel lijst die in word perfect gaat )

Ik krijg in mijn brief geen enkele naam te zien van mijn lijst, in geen van beide gevallen.

Bijkomende vraag is: Kan ik zoals in word ook elke brief apart bekijken( met persoonlijke gegevens) zonder het document samen te voegen naar een nieuw document.
Ik zie die optie wel staan in de assistent standaardbrief, maar niet bovenaan in de standaardbrief ( zoals dat bij word het geval is ).

'tzal toch weer geen vinkje zijn wat niet aan staat in het extra / optie menu :-(
Alvast bedankt van het lezen,
hopend op een antwoord
Taz Gert
Laatst gewijzigd door tazgert op zo nov 01, 2009 10:07 am, 3 keer totaal gewijzigd.
windows vista ooffice 3.1
RPG

Re: standaard document met velden uit een excel

Bericht door RPG »

Hallo

Ik heb niet compleet gevolgd wat je probleem is. maar heb je dit ook gelezen?

Ik denk dat de vraag aan het eind dan ook beantwoord wordt.

Ik denk dat je al zover bent dat je moet printen

Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
tazgert

Bericht door tazgert »

Beste ,
Ik heb u aanwijzing gevolgd. jammer genoeg werkt het niet, ook niet als ik het document afdruk.
Ik heb de documenten noodgedwongen met het MS office pakket moeten afdrukken.

Op vele forums kom ik dit probleem onopgelost tegen.

Het zal wel eens opgelost geraken ;-)

Mvg
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Ik heb het eerste gedeelte nu iets zorgvulldiger gelezen. Ik las nu dat je standaard brief op twee tabellen was gebaseerd. Voorzover ik weet werkt dat niet. Een standaard brief moet gebaseerd zijn op een enkele tabel. Deze tabel mag je wel samenstellen met een query uit meerdere tabellen.

Velden uit andere tabellen.
Je kunt wel tekst slepen uit een andere tabel naar een standaard brief het is dan geen veld maar gewoon tekst.
Ik denk dat dit voor de meeste standaard brieven ook voldoende zal zijn.

Als je een record sleept naar je standaard brief voor de tweede tabel dan komt er een popup. Boven in de popup kun je kiezen hoe je het ingevoegd wilt hebben. Let er op hoe het ingevoegd wordt in de standaard brief.

Alle informatie die ik geef is altijd gebasseerd op voor zover ik weet. Ik verstuur nooit standaard brieven.

Romke
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Ik weet uit eigen ervaring dat het gebeuren anders is dan je verwacht. Je verwacht een keer de namen te zien, maar de namen komen niet.

Korte samenvatting
Je maakt een brief sleept de velden er naar toe. Dan komen er nog steeds geen namen. Zorg dat de inhoud goed is.
Print het nu af
De namen komen pas na dat de print opdracht gegevens is. Maar de gebruiker ziet de namen pas als het afgedrukt is niet eerder.

Ik hoop dat deze informatie je helpt om verder te komen.

Romke
tazgert

Bericht door tazgert »

Hoi Romke,

Is gelukt, nu nog een volgende vraag: Hoe selecteer ik bepaalde namen uit de lijst bij het uitprinten, zodat ik niet alle namen van de lijst af geprint krijgt.
Maw de instelling van de Query's ?

mvg Gert
RPG

Bericht door RPG »

Hallo

Er zijn verschillende methoden om te selecteren. De aangewezen methode is ook afhankelijk van hoe groot het basis bestand is en hoe groot deel er geselecteerd moet worden.

Een klein basis bestand met een onregelmatig verdeeld doel kan het beste geselecteed worden met de muis.
Met het aanklikken van een record kan beste de control toets in gedrukt worden. Het huidige record wordt dan al of niet geselecteerd. Er zijn verrassende effecten te bereiken door afwisselend de control toets of de shift toets ingedrukt te hebben bij selecteren.

Als het basis bestand groot is, dan is het filteren een eerste optie. Een filter wordt aangegeven met een trechtertje. Hierin kunnen verschillende voorwaarden worden opgegeven. Het uitgebreid spelen en oefenen met dit filter is aan te raden. In de helpfile staat veel informatie om dit onder de knie te krijgen. Het selecteren met behulp van het filter kan op twee momenten gebeuren. Voordat er aangegeven wordt om te printen maar het kan ook nadat al aangegeven is om te printen.

In dien het om werkelijk zeer grote bestanden gaan dan kan beter gebruik gemaakt worden van een database. De gebruikte engine bepaalt dan wat ook mogelijk is.

Het uitschakelen van het filter gebeurt door te klikken op het trechterje met het rode kruis

Romke
tazgert

Bericht door tazgert »

Beste Romke,

Dank u wel , ik heb het onder de knie gekregen.

Mvg Gert
Plaats reactie